צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  ערעור של המעסיק לבי"ד לעבודה על החלטת התמ"תאיריס 15:19 27/09/2010
שלום רב.
אני עובדת בשתי עבודות.
בעבודה האחת מנסים לפטרני בהריוני, בטענה שאין קשר בין הבקשה לפיטורין לבין ההריון, באופן כזה שנכתבו טענות על התנהגות שאינה נסבלת ושלא הותירה מקום של אימון בי (שקרים על גבי שקרים לגביי) וכל זה במטרה להצליח לפטרני. האחראית על חוק עבודת נשים פסקה כי לא ניתן היתר לפטרני ואז החליט מעסיקי לערער לבי"ד לדיני עבודה ועד אז הורה לי לא להגיע לעבודה ולשבת בבית ולהמשיך לקבל משכורת. ציין המעסיק כי במידה וחלילה בי"ד לעבודה ישנה את החלטת התמ"ת, אצטרך להחזיר את משכורותיי למעסיק.
1. האם אני זקוקה לשירותי עו"ד במקרה הנ"ל? (שהרי לבי"ד לעבודה יגיעו נציגים מטעם המעסיק ומטעם הפרקליטות אשר תייצג את התמ"ת).
2. האם קיימת אפשרות חוקית לדרוש מעובד שנדרש לא להגיע לעבודה ובזמן הזה המשיך להיות קשור למקום עבודה, כך שלא יכל לא לחפש עבודה אחרת ולא לחתום אבטלה, לבקש שיחזיר משכורות?
בנוסף, מקום עבודתי השני הינו מקום של עבודה עם נוער בסיכון ושעות העבודה בו הן מ 16 ועד 9 בבוקר ביום למחרת (נשארים שם את כל הלילה), כמו כן ישנן משמרות של שבתות וחגים. עבדתי שם עד לאמצע חודש ספטמבר ובעקבות אירוע שקשור להריון (אני בחודש תשיעי) הורה לי רופא הנשים שלי להפסיק מיד את עבודתי שם.
שאלתי - כיצד ימי המחלה שלי אמורים להיחשב? שהרי זו עבודה במשמרות ולא משכורת גלובלית וכן תעריף השעות אינו תעריף רגיל, אלא קיים מרכיב של שעות ערב, שעות שבת וחג.
בתודה מראש,
איריס
   דיני עבודה יעל בועז, עו"ד 22:58 03/10/2010
היי איריס,
הנני עו"ד שילדה לא מזמן ומתעסקת בתחום. המעסיק שלך מספר לך דברים שאינם נכונים בעליל, מבחינה משפטית.
הנך זקוקה לייצוג על ידי עו"ד כי כפי שציינת, כולם יגיעו מיוצגים.
את לא תצטרכי להחזיר משכורות הרי הוא זה שביקש היתר ולא את.
בנוגע לימי המחלה- הנך זכאית ל-75% ביחס להיקף משרתך.
אשמח לעמוד לרשותך,
בברכה,יעל




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו