צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  הלנת שכר והריוןדנה 23:08 02/01/2011
שלום רב,

התחלתי לעבוד ב9/6/10 בחברה, בעל החברה שאל אם אני מעוניינת להיכנס להריון ואמרתי שכן וכבר באותו חודש נכנסתי להריון.

בהתחלה לא סיפרתי להם כדי שלא יפטרו אותי והכל היה בסדר אך לאחר שסיפרתי בסוף יולי החלו להתנהג אליי ממש לא יפה וכל הזמן טענו שאינני יעילה.

עפ"י חוזה העבודה שחתמתי עם החברה השכר היה אמור להעלות כל 3 חודשים ב315 ש"ח ובנוסף הייתי אמורה לקבל קרן השתלמות לאחר תקופה של 3 חודשים. לא קיבלתי אף אחד מהנ"ל בטענה כל הזמן שאינני יעילה.הרגשתי שמנסים לעשות הכל על מנת שאתפטר מעצמי.

בנוסף היות והחברה בקשיים כלכליים כל משכורת משולמת לנו ב15 לכל חודש בקושי (הנני עובדת גלובלי), וביטוח מנהלים מיוני ועד נובמבר שולם לי רק בדצמבר השנה.

שאלותיי: הסתכלתי בחוזה העבודה וראיתי רק עכשיו שכתוב בו שהשכר ותנאים נוספים מבוסס על ביצועיי כעובדת וביצוע משימותי שלטענתם לא טובות (על אף שלא נכון אבל אין לי איך להוכיח זאת). האם אוכל לתבוע את המעסיק שאצא לח.לידה על הכסף שלא שולם לי (ה315 תוספת כל 3 חודשים וקרן ההשתלמות)? ובנוסף על דמי לידה מופחתים שאקבל מביטוח לאומי בגלל שלא עודכן לי השכר לפי החוזה?

בנוסף, האם יש פה הלנת שכר על החודשים ששולמו באיחור כולל הפקדות לב.מנהלים שנלקחו ממני בכל חודש ועד מתי אוכל לתבוע פיצוי שכזה אם בכלל?

בנוסף, לאחר ח. לידה יהיו חסרים לי בין חודש לשבועיים על מנת שיהיה לי וותק של שנה בעבודה. האם בכל זאת אני אוכל לאחר ח.הלידה להגיד שלא מעוניינת לחזור לעבוד בגלל הלנת שכר או בגלל שרוצה להישאר עם הילדה בבית ולקבל בכל זאת את פיצויי הפיטורין ודמי הבראה?

ובנוסף..האם אני אוכל לדרוש מכתב פיטורין עקב הלנת שכר על מנת שאוכל לחתום אבטלה ולקבל דמי אבטלה בתקופה שאשב בבית עם בתי? תודה רבה..

אשמח אם תוכלו לענות לי על כל השאלות ניסיתי לתמצת ככל שניתן.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו