צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  פטורין בהריוןחסוי 20:18 11/12/2011
אני עובדת בחברה בעלת אורח דתי מזה כשנה וחודש.
אני נמצאת בחודש ה-7 להריוני. לפני כ-5 חודשים מקום העבודה שבו אני עובדת הודיע כ העבודה בפרוייקט בו אני עובדת לא יוכל להמשיך מסיבות דתיות. (מקום העבודה כולל שימוש באינטרנט.
הרב הבורר סגר את הפרויקט מאחר והפרויקט הוא דתי. והשימוש באינטרנט אינו מקובל
4 בנות פוטרו והלכו לעבוד בחברה המקורית (לא דרך החברה הקבלנית.)
לשתים מצאו פתרונות תעסוקה וארבע בנות בהריון נשארו לעבוד (למרות שהרב סגר) . הרב להבורר לא ידע על המשך העבודה בתנאים הנוכחים במשך של 4 חודשים. בשבוע שעבר הרב הבורר בין החברה לעבדות אסר את המשך העבודה באופן מוחלט משום הנזק ברוחני נגרם מכך.
הנהלת החברה קראה לנו לכל הנשים ההרות וחילקה מכתב פיטורין (במידה ומשרד התמ"ת יאשר.) שיחל מתאריך 15.1.

רוב התעסוקה של הנשים העובדות הוא בנושא בדיקות מחשב ותכנות. לפני הקבלה לקורס בדיקות ע"מ להתקבל לעבודה, החברה מבצעת מבחני התאמה.
לאחר שהודעתי למעסיקים מחודש השלישי להריוני על מצבי, הם לחצו עלי לבוא ולעשות את המבחן בעוד שאני חשתי ברע בגלל ההריון ולכן לא עברתי את המבחן. החברה טוענת שאני כרגע לא מתאימה לשום תפקיד. למרות שבטוח יש משרות נוספות: מזכירות, כ"א. פעם המנכ"ל נכנס ואמרה בבהירות ששום לקוח לא ירצה להתעסק עם נשים בהריון ושהם מטעם החברה חייבים לדווח על מצבה ההריוני של האישה. בנוסף לחברה חט' הדרכה (בתחום זה יש לי ניסיון רב) אך נמסר לי שלא מצאו לי שום משרה מתאימה. לחברה סניף נוסף שאפילו יותר קרוב לי מבחינה גאוגרפית לביתי אך גם שם לא מצאו שום משרה.
האם הדבר הגיוני? האם יש להם עילה בתמ"ת או שעלינו (כל הקבוצה) להגיש תביעה משפטית? לא הוצעה לי אפילו משרה אחת!
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 10:19 12/12/2011
שלום וברכה
לידיעתך מותר לפטר אישה בהריון רק בהיתר של משרד התמ"ת, ניתן לבקש היתר, כאשר האישה בעלת וותק של 6 חודשים ומעלה משרד התמ"ת לא יתיר פיטורים אם הם בקשר להריון.
כמו כן לא ניתן לתת לעובד מכתב פיטורים ורק אח"כ לבקש היתר מאת משרד התמ"ת, רק במקרים חריגים.
פיטורים בקשר להריון של עובדת פחות מ6- חודשים מהווים אפליה אסורה ע"פ חוק שוויון הזדמניות בעבודה ולכן גם פיטורים בתקופה זו אסורה.
בנוסף, לאור דברי המנכ,ל הייתי ממליצה לתעד את השיחות איתו.
צרי עמי קשר אשמח לקבל פרטים נוספים ולסייע לך בעניין.

המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי,עו"ד
נייד: 0545-845287
מייל: limordery2@gmail.com
   את חייבת עו"דשירי 12:56 23/12/2011
אני ל חושבת שזה חוקי מה שהוא עושה, ואין שום קשר לעובדה שאת עובדת קבלן, לכאורה, או לא לכאורה. תתייעצי עם עורך דין, רצוי כמה שיותר מהר (כאן למשל תוכלי למצוא: www.d.co.il/h-c9010111-e0-p0-l0/) ותבררי אילו צעדים את יכולה לנקוט נגד המעסיק הישיר ואפילו נגד החברה. ואגב, אם תצרפי לתביעה עוד אנשים, זה רק יחזק את הטענה שלכם. בהצלחה!
   עורך דין בתחוםשרית 14:26 25/02/2012
בהמשך לתגובה של קודמי, כמובן שהפיתרון היחידי שלך הוא עורך דין דיני עבודה.

אשמח להמליץ על משרדו של אריק שלו, שהעניק לי ליווי משפטי מול מעסיק שחושב שפיצויי פיטורין הם המלצה בלבד
:/




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו