צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  מעסיק לא הפריש פנסיה. כשפוטרתי, הכין פיצויים אך מתנה קבלתם בחתימה על ויתור על תביעותדורית 04:11 26/12/2011
שלום רב,

פוטרתי מעבודה כמזכירת רופא (משרה שעתית כ-18 ש"ש בשבוע). תקופת העבודה: 1.2.09-3.8.11. המעסיק לא נתן לי את מלוא זכויותי הסוציאליות. הנושא המהותי הוא סירובו להפריש פנסיה. הייתי מודעת לכך שבבוא היום כשאסיים, אצטרך לתבוע.

רק כעבור 3.5 חודשים מעזיבתי הוא הכין את כספי הפיצויים. מכיוון שאני מכירה עם מי יש לי עסק, ברור לי שהסכום לא כולל את הפנסיה ואני לא סומכת על מנהח"ש שלו שעושה יד אחת איתו ולא יתן לי כל מה שמגיע. בשיחת טלפון הוא התנה את קבלת הכסף בהגעתי למשרדו "לחתום על טפסים" - ומבירור נוסף נודע לי שמדובר גם במכתב שקיבלתי את כל המגיע ואין לי תביעות נוספות ממנו.

1. אני לא רוצה לראותו ולהפגש איתו. מספיק סבלתי מיחסו המשפיל.

2. אינני רוצה לחתום שקיבלתי כל המגיע מבלי שאוכל לבדוק את סכום הפיצויים ומרכיביו. בודאי שאינני רוצה להגביל עצמי מלפנות לביה"מ.

שלחתי לו מכתב לקוני בדואר רשום שאני מבקשת שישלח אלי הביתה את כספי הפיצויים עם מכתב שמפרט את המרכיבים של סכום הפיצויים.

בתגובה, הוא שלח לי מכתב שהכסף מחכה לי במשרדו והוא לא יכול לשלוח לי את הצק בדואר ללא שאחתום לו על טפסים ועל כך שקיבלתי את המגיע לי....

שאלות: מאוד חשוב לי לקבל עצה מה מומלץ לעשות כעת?


חשבתי לשלוח לו מכתב שאני מעוניינת לבדוק את החישוב של מרכיבי הפיצויים ולכן אני מבקשת שבשלב זה ישלח לי הסבר במכתב ללא הצק, כדי שאתן לרו"ח לבדוק. מה דעתכם על כך?

אפשרות נוספת: אם אכן לפי החוק, אינני מחויבת להגיע אליו ולחתום לו על מסמכים ועליו לשלוח לי את הפיצויים בדואר - לכתוב לו על כך עם דרישה חוזרת לשלוח לי בדואר את הכל.

האם אני יכולה לחתום, וזה עדיין לא יתפרש כויתור על זכותי לתבוע? אני שוקלת להגיע עם חברה שתהיה עדה למתרחש, לראות על מה מדובר ולסרב לחתום. או כן לחתום עם רישום: "הריני חותמת תחת מחאה ואי הסכמה".

בברכה,

דורית dorula@walla.com
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 11:50 27/12/2011
שלום דורית
תחילה צר לי לשמוע על כי פוטרת ממקום עבודתך.
כפי שציינת בשאלתך, מעבידך מחוייב להפריש לך לקרן פנסיה ויתכן שיש זכויות סוציאליות נוספות שלא קיבלת וחשוב לבדוק זאת בסיום העסקה.
בפסיקה יש הבדל בין חתימה על כתב ויתור מראש אשר אין לו תוקף משפטי מחייב לבין חתימה על כתב ויתור בדיעבד אשר נעשה במסגרת הסכם פשרה אשר יש לו תוקף מחייב.
התנאי החשוב שנותן תוקף לכתב ויתור בדיעבד הוא כי העובד יודע על איזה זכויות הוא מוותר וכמובן שהחובה מוטלת על המעביד לפרט את הזכויות המגיעות לעובד.
חשוב להבהיר כי אסור למעביד להתנות את תשלום פיצויי הפיטורים בחתימה על כתב ויתור, היות ואלו זכויות המגיעות לך ע"פ חוקי המגן, ועל המעביד לשלם בסיום יחסי עובד מעביד את פיצויי הפטורים, כל עיכוב מעבר לכך מהווה עילה לתביעה של הלנת פיצויי פיטורים.
לעניין חישוב סכום הפצויים ניתן לבדוק זאת באמצעות התלושים האחרונים.
כדי שחתימה על כתב הויתור לא יתפרש כויתור בדיעבד , אני ממליצה לבדוק את סכום הפיצויים המגיעים לך ע"פ התלושים וכן את הזכויות הסוציאליות הנוספות המגיעות לך כגון פנסיה ולדרוש זאת מהמעסיק באמצעות מכתב התראה מעו"ד אשר דורש את כל הזכויות ואם זה לא יעזור לפנות בתביעה לביה"ד.
צרי עמי קשר, אשמח לסייע לך בעניין,

המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי,עו"ד
נייד: 0545-845287
מייל: limordery2@gmail.com




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו