צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  מעסיק שלח בדאר הפיצויים באיחור, לא נותן הסבר על חישוב הסכוםאירית 10:03 05/01/2012
לפני חצי שנה פוטרתי ועזבתי עבודה. המעסיק משך ומשך את עניין הפיצויים בחודשים האחרונים. ביקשתי שישלח בדואר את הפיצויים ופירוט ממה הם מורכבים אך הוא בשלו - שאבוא אליו ואחתום על ויתור תמורת הפיצויים. השבוע התרצה ושלח לי פיצויים בדואר ובמכתב כתב שרואה את הםקדת הצקים כהסכמהי לכך שקיבלתי את מלוא הסכום שמגיע לי כחוק ושאין תביעות נוספות (לא שאני מתרגשת מזה, אבל זה חוקי?)

למכתב לא צירף פירוט ממה מורכב הסכום, זאת בניגוד לבקשתי (מותר לו? זה חוקי?). הניחוש שלי - היות ובתקופת עבודתי לא קיים מס' זכויות סוציאליות שמחויב בהן, החישוב עלול להסגיר אותו. למיטב הכרותי עמו להערכתי הוא חושב שהכסף ישתיק אותי (לא נראה על פניו שנתן את מלוא הסכום).

האם יש בפסיקה חובה של מעסיק לתת דיווח על מרכיביי סכום הפיצויים? איך לגרום לו לתת לי?

מה מומלץ לעשות ?

בתודה, אירית
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 11:07 09/01/2012
שלום אירית
כתב ויתור מהסוג שאת מציינת אין לו תוקף מחייב.
לעניין פירוט חישוב הפיצויים, מחובתו של המעסיק מתוך עיקרון של תום הלב, היות והיו בינכם יחסי עובד מעביד. לפרט לך את חישבו פיצויי הפיטורים.
בכל מקרה ניתן לבדוק באמצעות תלושי השכר מהו הסכום הראוי לתשלום. במידה והסכום נמוך מהחישוב, רצוי לפנות אליו בכדי שישלם את הסכום הנדרש לאחר חישוב של שאר הזכויות הגיעות לך ע"פ דין ובתוספת תשלום הלנה, ואם המעביד יסרב ניתן לפנות במכתב התראה מעו"ד כשלב מקדמי להגשת תביעה בבית הדין לעבודה
אשמח לסייע לך בעניין
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי,עו"ד
נייד: 0545-845287
מייל: limordery2@gmail.com




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו