צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  זכאות לדמי חופשת לידה במהלך שנת חל"ת חתולי 23:50 21/01/2012
שלום.
אנו מתכננים לנסוע לשנה לחו"ל לצורכי לימודים של בן הזוג. לשם כך אקבל ממקום עבודתי (עובדת מעל 10 שנים שם) שנת חופש ללא תשלום.
במידה ואהיה בהריון ואלד שם- האם מגיע לי דמי לידה של ביטוח לאומי? ואם כן כיצד מחשבים אותם בהנחה שלא עבדתי במהלך 9 החודשים שלפני ?
האם זה שונה אם למשל אלד שם 3-4 חודשים לאחר שיצאתי לחופשה ללא תשלום?

תודה מראש.
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 10:22 23/01/2012
שלום וברכה


תושבת ישראל או אשת תושב ישראל שילדה בחו"ל זכאית למענק אשפוז ומענק לידה.
לדמי לידה זכאית תושבת ישראל שילדה בחו"ל, אם היא עובדת שכירה המועסקת מחוץ לישראל ובלבד שהיא ומעסיקהּ תושבי ישראל וחוזה העבודה נקשר בישראל או שהיא עובדת מקומית ישראלית.
אזרחית ישראלית המועסקת בנציגות של ישראל (שלוחה של משרד ממשלה) בחו"ל במעמד ארעי על פי כללי הההעסקה שפורסמו בנציבות שירות המדינה (לא תועסק כ"עובדת מקומית ישראלית" מי שבן זוגה הוא אזרח חוץ, ולא מי שבן זוגה מועסק אצל מעביד תושב חוץ).
תושבת ישראל או אשת תושב ישראל שילדה בחו"ל והיו לה הוצאות אשפוז בגין הלידה, תשלח תביעה למענק אשפוז ולמענק לידה אל סניף המוסד לביטוח לאומי שבאזור מגוריה הקבוע בארץ, בתוך 18 חודשים מיום הלידה.
לטופס התביעה למענק לידה/אשפוז תצרף היולדת אישור שהלידה הייתה בבית חולים וכן פירוט השירותים וקבלה על סכום הוצאות האשפוז.

יולדת שילדה בחו"ל והיא זכאית לדמי לידה, תשלח תביעה לדמי לידה אל סניף המוסד לביטוח לאומי שבאזור מגוריה הקבוע בארץ, בתוך 12 חודשים מיום תחילת זכאותה לדמי לידה. לתביעה תצרף היולדת העתק של חוזה העבודה שקשרה עם מעסיקהּ בישראל (או אישור מאת המעסיק, שחוזה העבודה נקשר בישראל ומשולמים בעדה דמי ביטוח כחוק). עובדת מקומית ישראלית תצרף לתביעה נספח לטופס תביעה לעובדי מדינה בשליחות חתום בידי ראש הנציגות שהיא מועסקת בה; שליחה תצרף לתביעה אישור על השליחות מאת הממונים בנציגות.

היולדת תרשום בתביעתה את כתובת מגוריה בארץ (או כתובת קשר) ואת מספר חשבון הבנק שלה בישראל ותמסור פרטים מלאים על עיסוקו של בן זוגה (המוסד לביטוח לאומי רשאי לזקוף את המענקים על חשבון חוב בדמי ביטוח של אחד מבני הזוג).



המענקים ודמי הלידה ישולמו (במטבע ישראלי) לזכות חשבון הבנק של היולדת בישראל.
מענק האשפוז יהיה בסכום הוצאות האשפוז שהיו ליולדת, אך לא יותר מסכום מענק האשפוז המשולם בארץ על-פי התקנות ביום שילדה.

אזרחית ישראלית המועסקת בנציגות של ישראל (שלוחה של משרד ממשלה) בחו"ל במעמד ארעי על פי כללי הההעסקה שפורסמו בנציבות שירות המדינה (לא תועסק כ"עובדת מקומית ישראלית" מי שבן זוגה הוא אזרח חוץ, ולא מי שבן זוגה מועסק אצל מעביד תושב חוץ).

מקווה שעזרתי.

המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי,עו"ד
נייד: 0545-845287
מייל: limordery2@gmail.com
   לימור, תודה על תגובתך המהירה , היעילה, והמקיפה. חתולי 17:26 24/01/2012




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו