צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  התפטרות לקראת חזרה לעבודהשירי 01:07 16/03/2012
שלום רב ותודה רבה מראש על עזרתך.

יצאתי לחופשת לידה לאחר 10 שנות ותק במקום עבודה בתפקיד הדורש זמינות בשעות הערב, לאחר חצי שנה של חופשה לידה+חל"ת קיבלתי הצעה לחזור למקום העבודה לתפקיד אחר שהשעות בו מתאימות ל"אמא" הותנה שאם אני רוצה לקבל את התפקיד החדש עלי לחזור למערכת ב1/1/2012 (כלומר לאחר 8 חודשי חופשת לידה), למרות כוונתי המוקדמת שהיתה לקחת את מלוא החל"ת המגיע לי על פי חוק - שנה ואז לשקול את צעדיי.
לאחר שלושה חודשים בתפקיד החדש לצערי גילתי כי לא טוב לי בלשון פשוטה, התפיד מורכב ומצריך הרבה מאמצים גם ציפייה (לא רשמית) שאשאר בין פעם לפעמיים בשבוע בשעות אחה"צ - ערב וגם ובעיקר כי התפקיד דורש מאמצים ומתח נפשי שאין לי את האנרגיות בתוכי כרגע (אני מניחה שהחוק פחות מתחשב בעניין הזה:))

רציתי לדעת במידה ואני מגישה את התפטרותי עכשיו לאחר אוטוטו 11 חודשים מאז שבתי נולדה ולאחר 3 חודשים בתפקיד, אהייה זכאית לדמי אבטלה? האם יש ערך לכך שחזרתי לעבודה בשל תנאי שהוצב לי למרות שהיה בהסכמתי המוחלטת?
תודה שוב
וסופ"ש נעים
שירי
   התפטרות לאחר חופשת לידהעו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 09:23 19/03/2012
שלום שירי

החוק האריך את חופשת הלידה מ-14 שבועות ל26 שבועות, דמי הלידה משולמים בגין 14 שבועות בלבד, חופשה מעבר לכך הינה חל"ת על חשבונך וכמובן צריכה להיות בהסכמת המעביד.

ביטוח לאומי מכיר באישה שהתפטרה מעבודתה, לפני הלידה או אחריה, יראו בה כמי שהפסיקה את עבודתה מרצונה, כלומר תתחיל לקבל דמי אבטלה רק לאחר 90 ימים מיום שהפסיקה את העבודה (בהתאם לאישור מהמעסיק).
על-פי חוק פיצויי פיטורין התפטרות של יולדת דינה כפיטורין, אך היא אינה סיבה מוצדקת לעניין עזיבת העבודה לפי חוק ותקנות ביטוח אבטלה. התפטרות של יולדת בשל אופי העבודה, שעות עבודה ארוכות מאוד, משרה מפוצלת, מרחק וכו' תוכר כהתפטרות מוצדקת.

המענה אינו מהווה יעוץ משפטי.
לימור דרעי, עו"ד
limordery2@gmail.com




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו