צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  שאלה בנוגע לזכויות אחרי לידהריקי כהן 14:36 02/04/2012
אני עובדת בחברה מסודרת במשך כ-5 שנים,לפני שבועיים עברו שלושת החודשים שלאחר הלידה,הלכתי לדבר עם הבוס שלי והוא אמר שבעיקרון אין לי לאן לחזור מאחר ומינו לי מחליפה והדרישות של התפקיד הן קשות עבורי מאחר ואני אם עכשיו.
הוא הציע להוריד אותי לתפקיד של עובדת רגילה(כשהתפקיד שלי בפועל הוא מנהלת צוות) מה שאומר שבמסגרת התפקיד אני יורדת דרגה וגם המשכורת שלי תרד אחרי שהתקדמתי בסולם הדרגות ב-5 שנים האחרונות למנהלת בכירה.
השאלה שלי היא אם מבחינה חוקית מותר לו לעשות את זה מאחר ולא עזבתי מרצוני ל-3 חודשים אלה לחופשת לידה.
   זכויות לאחר לידהעו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 08:18 04/04/2012
שלום ריקי

ע"פ חוק עבודת נשים אסור למעביד לפטר או לפגוע בהיקף משרה של עובדת ,60 יום לאחר חופשת הלידה אלא באישור של משרד התמ"ת.
ובמקרה זה הוא עובר על החוק וחשוף לתביעה משפטית.
בנוסף, ללא ספק מדובר בהרעת תנאים היות ואת עלולה לקבל שכר נמוך מהשכר שקיבלת קודם ובנוסף, לעבוד כעובדת רגילה ולא כמנהלת צוות.
במידה ואינך מעוניינת להישאר במקום העבודה עקב הרעת התנאים, עליך לתת למעבידך מכתב בו את מפרטת את הרעת התנאים ומבקשת ממעבידך לתקן את הרעת התנאים תוך תקופה קצרה. במידה והמעביד לא יתקן את הרעת התנאים , את זכאית להתפטר בדין מפוטר, כלומר לקבל פיצויי פיטורין למרות שהתפטרת.
בנוסף, לידיעתך, חוק עבודת נשים מאפשר לעובדת להתפטר או לעבוד בעבודה אחרת בה את יכולה להתמסר ביתר קלות לתינוקך, תוך 9 חודשים מיום שילדת ויראו את התפטורת כפיטורים, כלומר, תהיא זכאית לקבל פיצויי פיטורין.
את נדרשת לתת הודעה מוקדמת בכתב ולפרט את סיבת התפטרותך.
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.
בברכה
לימור דרעי, עו"ד




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו