צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  חופשת לידהגיסית 21:01 03/04/2012
לא מצליחה להבין את העניין עם ה10 חודשים מתוך 14 לפני הלידה... אם אני עובדת במקום עבודה כבר חודש ואני , נגיד, אלד עוד 9 חודשים. אני אהיה זכאית לחופשת לידה? ומה אם אני אתפטר אחרי החופשת לידה?

תודה.
   חישוב דמי לידה והתפטרות לאחר לידהעו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 08:34 04/04/2012
שלום וברכה
דמי לידה מרביים - עבור 14 שבועות (98 ימי זכאות) - ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודתה בזמן ההיריון שהסתיים בלידה, וששולמו בעדה דמי ביטוח לפני היום הקובע על-פי הפירוט הזה:
10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני היום הקובע או 15 חודשים מתוך 22 החודשים שלפני היום הקובע.

כלומר, בתקופה של שנה וחודשיים (14) חודשים,לפני הלידה, הפרישו לך במשך 10 חודשים מהמשכרות הפרשות לביטוח לאומי, כלומר ההפרשות לביטוח לאומי במשך 10 חודשים, לא חייבות להיות רציפות.

ולכן במקרה ותעבדי במשך 10 חודשים במקום העבודה, ותפסיקי את עבודתך בגלל הלידה את תהי זכאית לדמי לידה.
להלן סימולטור לחישוב זכאות לדמי לידה:
www.btl.gov.il/Simulators/Pages/simulatorLebdikatZakauutLedmeLeda.aspx

במידה ואת מעוניינת להתפטר אחרי חופשת הלידה, את זכאית לפיצויי פיטורים אם תתפטרי ממקום עבודתך תוך 9 חודשים מיום הלידה בכדי לטפל בילדך , במידה והינך בעלת וותק של מעל שנה במקום העבודה. ראוי להדגיש כי, התקופה שבה העובדת מקבלת דמי לידה צוברת באופן מלא לצורך חישוב פיצויי פיטורין.

חשוב להדגיש כי לצורך הזכות לקבל פיצויי פיטורים אין הכרח כי תתפטרי ממקום העבודה ותישארי בבית בכדי לטפל בתינוקך, אלא די בכך כי מצאת מקום עבודה המאפשר לך לטפל בתינוקך ביתר קלות, לדוגמא: אם מצאת מקום עבודה הקרוב יותר לביתך או שמדובר בירידה בהיקף המשרה או בשעות גמישות וכו'.

קיימת חובה ע"פ החוק לתן למעביד הודעה מוקדמת בכתב.
ההתפטרות צריכה להיעשות בכתב, חשוב לציין במפורש כי מדובר בהתפטרות לצורך טיפול בילד ולדרוש את פיצויי הפיטורים ואת כל הזכויות המגיעות לך ע"פ החוק בעקבות ניתוק יחסי עובד מעביד.
תוכלי לקרוא על כך במאמר העוסק בנושא
באתר: www.law-and-order.co.il

המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי,עו"ד
מייל: limordery2@gmail.com




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו