צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  האם בתום תשלום דמי אבטלה, מגיעים לי דמי לידהמודאגת 20:07 17/05/2012
אני עובדת כ11 חודש במקום עבודתי, מאז שהתחלתי לעבוד, תמיד המעסיקים היו נטפלים לכל מיני דברים קטנים שמשהו אחר לא היה מייחס להם חשיבות בכלל.אני מקבלת הערות שעובדים אחרים באותה סיטואציה לא מקבלים. לאחר תקופה של 4 חודשים העלו אף את משכורתי. מאז שאמרתי להם שאני בהריון, הם לא מפסיקים להעיר, לצעוק להשפיל בפני עובדים אחרים. לאחרונה הם אומרים לי אישית וגם בפרסיה שאינם מרוצים מתיפקודי, ושמאז ומתמיד לא היו מרוצים. בכל פעם שאני מבקשת שיורידו טונים אומרים לי שאם לא מתאים לי אני יכולה להתפטר, ואף איימו לפטר אותי למרות הריוני. השאלה שלי, במידה ומפטרים אותי באישור משרד העבודה, האם לאחר דמי האבטלה אני אהיה זכאית גם לדמי לידה?
ואם מפטרים אותי ללא התר ממשרד העבודה, אז מה הזכויות שלי במקרה כזה?
תודה.
   הזכאות לדמי לידהעו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 13:44 21/05/2012
שלום וברכה
ראשית צר לי על היחס שאת מקבלת במקום העבודה, על עצם היותך בהריון.
מעבידך ראשי לפטר אותך רק בהיתר של משרד התמ"ת. ראוי לציין כי משרד התמ"ת לא יתיר פיטורים אם הם בקשר להריון.
כך שמעבידך צריך סיבה מספקת לצורך פיטורך ולא בנקל הוא יכול לפטור אותך.
במידה והמעביד לא מבקש אישור מאת משרד התמ"ת , בית הדין לעבודה אינם מהססים להעניק פיצויים שהם השכר שהיית מקבלת לו המשכת בעבודת ואף דמי לידה שהיית אמורה לקבל.

מכל מקום הזכאות לדמי לידה היא במקרה בו שלמו בעד יולדת דמי ביטוח 10 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו להיום הקובע או 15 חודשים מתוך 22 החודשים שקדמו להיום הקובע,זכאית לדמי לידה בעד 14 שבועות.
יולדת ששולמו בעדה דמי ביטוח 6 חודשים מתוך 14 החודשים שקדמו להיום הקובע זכאית לדמי לידה בעד 7 שבועות. לעובדת עצמאית יובאו בחשבון תקופות העבודה שבעבורן שילמה דמי ביטוח.
היום הקובע=היום בו הפסיקה המבוטחת את עבודתה שהסתיימה בלידה.
אם מפטרים אותך טרם הלידה לא תהיא זכאית לדמי לידה.
כפי שציינתי לעיל, משרד התמ"ת לא בנקל יאשר את הפיטורים ואם המעביד לא יבקש אישור מאת משרד התמ"ת, הוא פועל בניגוד לחוק ועליך לפעול כדי לקבל את הפיצויים המגיעים לך ואף את דמי הלידה.
בהצלחה
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי, עו"ד
limordery2@gmail.com




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו