צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  חופשת לידה למשרת 80%גליקה 11:30 29/05/2012
שלום רב,

לפני הלידה עבדתי משרה מלאה מ8-16, כשנה לאחר הלידה נהנתי משעת הנקה ועבדתי עד 3.

עכשיו לאחר שחלפה שנה אני מחוייבת להישאר עד 4. מכיוון שאיני יכולה - אין סידור לילדים ואיני רוצה למצוא כזה - כי אני גם רוצה להיות איתם קצת ( הם גם ככה מ7-4 במעון...)

המעסיק שלי רוצה להוריד לי את אחוזי המשרה ל80%.

הבעיה היא לא רק המשכורת שנפגעת כמובן אלא כל הזכויות.

לפי מה שראיתי בעתיד לא תינתן לי שעת הנקה ושעות לבדיקות בהריון יופחתו ועוד.

אשמח לדעת את זכויותי במשרה של 80%.

אוסיף שיש במקום עבודתי חלוקה של העובדים לפי שנים. כלומר עד שנה מסויימת היו תנאים אחרים מאשר למי שהתקבל משנת 2000- אז הורעו התנאים- והמנהל מאד קשוח לגבי זה.

האם זה בכלל חוקי ליצור שוני בין העובדים לפי שנת קבלתם?

בעבר עבדו עד 3 משרה מלאה. אכן יש עוד כמה כמוני שיום עובדות עד 4 והמנהל לא רוצה לאשר לי לצאת ב3 כמשרה מלאה כי אז יהיה מחוייב לכל השאר.

אודה לתשובה!
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 10:16 31/05/2012
שלום גליקה

היקף השעות שנקבע כהיקף החודשי למשרה מלאה הוא 186 שעות בחודש.

להגדרת המשרה של עובד כמשרה מלאה נודעת חשיבות בין היתר לגבי גורמים שונים בעבודתו של העובד. הגדרה כמשרה מלאה משפיעה על חישוב רכיבי הברוטו בשכר, שעות הנקה לנשים שחזרו מחופשת לידה, חישוב דמי הבראה, תשלום שעות נוספות, חישוב פיצויי פיטורין.

בית הדין הארצי קבע בפסיקתו כי כי הגדרת משרה מלאה נקבעת על פי הנוהג במקום העבודה או בהתאם לנסיבות העניין ולהסכמה אליה הגיעו העובדים ומעסיקם.

אשר על כן, למרות הגדרת מכסת 186 השעות בצו ההרחבה, יתכן ועובד שעבד מספר שעות חודשיות נמוך יותר יחשב גם כן כעובד במשרה מלאה, במידה ובמקום עבודתו נהוג לראות במכסת השעות האמורה כמכסת שעות ההולמת משרה מלאה.
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי, עו"ד




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו