צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  חזרה לעבודה לאחר חופשת לידה אפרת 09:25 08/08/2012
שלום, עבדתי במקום העבודה שלי שנה ו4 חודשים לפני חופשת הלידה. רציתי לחזור לעבודה בתום שלושת החודשים של חופשת הלידה ואז במקום עבודתי אמרו לי שיש בעיה להבטיח לי משמרות מסויימות ושלא אעבוד ימי שישי. אני כבר חודשיים רודפת אחרייהם בניסיון לחזור לעבודה ואף פניתי להנהלה הארצית של הרשת ועדיין לא מסכימים לתת לי משמרות שאני רוצה. הם אומרים שהם יתחשבו אבל אני מכירה אותם והתחשבות היא לא מילה שמופיעה בליקסיקון שלהם לגבי(בזמן ההריון הרגשתי שעושים לי עוול ופניתי להסתדרות על מנת לדעת מה החוק והנהלת הסניף בו אני עובדת קיבלה סתירה מצלצלת מההסתדרות לגבי ההתנהלות שלהם איתי ואפילו קיבלתי איום מאחת המנהלות שהיא תפטר אותי כשאני אחזור מחופשת הלידה שלי. אני רוצה לחזור לעבוד ורציתי לדעת כמה דברים
1. האם אני יכולה על פי החוק לדרוש מהם משמרות ספציפיות?
2. במידה ולא אחזור לעבודה, האם החודשים שישבתי בבית(סה"כ חמישה חודשים חופשת לידה) נכללים בוותק של העבודה לצורך הפיצויי פיטורין?
3. כמה מגיע לי דמי הבראה? כמה, ואיך אני דורשת אותם?
תודה מראש
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 10:22 20/08/2012
שלום אפרת
60 יום לאחר חופשת לידה מעביד אינו יכול לפגוע בהיקף משרה של עובדת ואף אסור לו לפטר אלא אך ורק באישור משרד התמ"ת ורק כאשר משרד התמ"ת שוכנע כי הפיטורים אינם בקשר להריון.
לגבי פיצויי פיטורים-התקופה בגינה העובדת זכאית לדמי לידה מאת ב"ל צוברת באופן מלא לפיצויי פיטורין.
התקופה בגינה העובדת לא זכאית לדמי לידה-הינה למעשה חל"ת ותקופה של חל"ת העודפת על 14 יום לשנת עבודה לא תבוא במניין, לענין קביעת סכום הפיצויים.
לגבי דמי הבראה-חופשת לידה בת 26 שבועות תילקח בחשבון באופן מלא לקביעת הזכאות לדמי הבראה.

לימור דרעי, עו"ד
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו