צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  הפחתת שעות עבודהסיון 20:45 29/10/2012
שלום רב!

אני נמצאת בשבוע 23 בהריון שני, כאשר בהריון ראשון הייתי בשמירה מלאה מחודש חמישי עקב בעיה באגן(סימפיזיוליסיס) כאשר גם רופאת נשים+אורטופד+ביה"ח קבע על השמירה וביטוח לאומי אישר זאת.

עכשיו שאני בהריון השני הכאבים החלו שוב מאותו הבעיה, כאשר הגעתי עם כאבים עזים לביה"ח קבעו על 45 יום מנוחה לבינתיים, רופאת הנשים אמרה שהיא יכולה לתת לי שמירת הריון כי היא מודעת לבעיה זו. אני מצידי טענתי שמכיוון שיש לי עוד הרבה זמן עד הלידה ואין סכנה לעובר אלא רק כאבים ומגבלות יום יומיות לי אני מוכנה לספוג וללכת עדיין לעבודה ואולי אם אני יעבוד פחות אני אוכל לסחוב עד הלידה(יש לציין שבהריון הראשון היה לי מאוד קשה להיות בבית כ"כ הרבה חודשים והדבר הכניס אותי לדכאון).הפנו אותי לרופא תעסקותי שקבע שאני יעבוד 4 שעות ביום ובכך בחלק מהיום אני אשכב בבית.

כאשר שאלתי את הרופא התעסוקתי מי משלים את השעות הנוספות בהן היעדר, הוא ציין שזה על חשבון ימי מחלה.יש לי 2 ימי מחלה משום שבזבזתי אותם על אותם ימים שלא הרגשתי טוב כל הזמן.כאשר פניתי למנהלת משאבי אנוש +חשבת שכר הן טענו שאני יקבל השלמה מביטוח לאומי ואני צריכה להגיש להם טפסים של שמירה+אישור מרופא תעסוקתי.

המנהל שלי מצידו טען שהוא לא יודע מה לעשות ואולי יעביר אותי לתפקיד (לעזור לצוות מסוים)משום שהוא צריך מישהי במשרה מלאה. אני לא מוכנה לעבור תפקיד מבחינתי זה הרעת תנאים, אני יכולה להיות בשמירה מלאה ולא לעבור את כל הטרטורים הללו ,אבל לא רציתי להיות מעכשיו בבית.

יש לי כמה שאלות:

1) אם באמת אני אקבל השלמה מביטוח לאומי על הפחתה בשעות משום שאין לי ימי מחלה?

2) האם למנהל שלי מותר להדיח אותי מתפקידי משום שיש לי הפחתה בשעות?

אני אשמח לדעת מה לעשות.
   שמירת הריוןעו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 14:49 11/11/2012
שלום סיון
בכדי לתת לך תשובה מלאה אני צריכה לדעת יותר פרטים לגבי אישור רפואי שניתן לך.
תוכלי ליצור עמי קשר
לימור דרעי, עו"ד
0545-845287




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו