צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  שאלה בנושא זכותי כהריוניתאלה 10:45 10/03/2013
הי, אני עובדת מזה כחמש שנים בחברה ממשלתית גדולה. חוזה העסקתי (5 שנים) היה אמור להסתיים בסוף חודש מרץ ומכיוון שאני בהריון הוארך החוזה. מרחק העבודה מביתי כשעה נסיעה ברכב. לפני כחודש פנו אלי מסניף החברה הקרוב לביתי והציעו לי לבוא לעזרתם מפני שיש מחסור בכ"א. כמובן שמאוד שמחתי, הנסיעות קשות לי במיוחד עם בחילות ואנמיה הריונית הכוללת חולשה וסחרחורות. בשיחה ראשונה עם מנהל הסניף הוא שמח מאוד שאני בהריון "כך תשארי איתנו יותר זמן" אמר לי. יש לציין כי מרוצים מאוד מעבודתי. לפני מס' ימים קרא לי שוב מנהל הסניף והודיע לי שהסניף הרחוק מביתי מבקש אותי בדחיפות חזרה. נורא התאכזבתי, שוחחתי עם מנהל כ"א של החברה ואמר משהו אחר לגמרי.. "יש עודף כ"א באזור בו את נמצאת". החלטתי לבקש אישור רפואי מהרופא שלי שהנני אנמית ואינני יכולה לנסוע נסיעות ארוכות. הרופא שלי העביר את האישור לרופא החברה וזה אישר השארותי באזור עד סוף חודש אפריל. יום למחרת אני מקבלת טלפון ממזכירת מנהל כ"א האומרת לי שמנהל כ"א מאשר את השארותי באזור רק עד 7/4. האם מנהל כ"א יכול לחלוק על מה שהמליץ רופא החברה? האם זה שהרופא שלי מאשר שהנני אנמית וסובלת מסחרחורות וחולשה זאת אינה סיבה מספיק להשאיר אותי כאן עד הלידה?
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 11:31 13/03/2013
שלום אלה
במידה והמעביד לא מצא לך עבודה חלופית מתאימה, והנסיעות עלולות לסכן את בריאותך במהלך ההריון, ניתן לבדוק אפשרות של זכאות לשמירת הריון במוסד לביטוח לאומי.
לימור דרעי, עו"ד
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו