צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  שמירת הריון בשל אופי העבודהרות 11:33 23/06/2014
שלום רב,
אני עובדת למעלה משנה בתחום הפעלות הילדים ומדובר בעבודה פיזית (סחיבת ציוד, הקמת תפאורה והפעלה אינטנסיבית של הילדים, בד"כ בחוץ בשעות השמש החמות).
אני אוטוטו נכנסת לחודש חמישי ואני מתחילה להרגיש שהעבודה נהיית קשה עבורי (כיווצים בבטן עקב התכופפויות מרובות, כאבי גב וכדומה)
אני מאד מנסה לשמור על עצמי ומבקשת מההורים לעזור עם סחיבת הציוד עד כמה שניתן אבל כמובן שלא הכל בשליטתי ושעדיין כל הפעלה (למרות שהיא קצרה יחסית כ-3 שעות משמרת) היא מאד פיזית ושואבת אנרגיה רבה.

אני מניחה שאוכל לשרוד עוד קצת בעבודה הזו אבל אין סיכוי שאוכל פיזית להמשיך ולעסוק בזה בחודשים המתקדמים יותר (ובטח שלא בחודשים 8-9...)

שקלתי להחליף עבודה אבל:
1. קשה לי למצוא עבודה חדשה בגלל שהבטן כבר יצאה
2. זכויות מסוימות יפגעו אם אתחיל לעבוד רק עכשיו בעבודה חדשה (בעבודה הנוכחית אני עובדת מעל לשנה כך שאוכל לדוגמא להאריך את חופשת הלידה ללא תשלום במידה וארצה בכך)
3. נכון להיום נראה לי שארצה להמשיך בעבודה זו לאחר הלידה ולכן לא בא לי להתפטר ולפגוע באפשרות שלי להמשיך בכך לאחר מכן

רציתי לדעת האם ביטוח לאומי מכיר בעבודות פיזיות כעבודות בעיתיות בשלבי ההריון המתקדמים והאם יש אפשרות לקבל קצבה מבטל"א (ממה שבדקתי, החוק מדבר בעיקר על עבודות עם חומרים מסוכנים ופחות מתייחס למצבים בהם העבודה היא פיזית)

אינני רוצה להגיע למצב של פגיעה בעובר או בי אבל אני גם לא יכולה להרשות לעצמי מצב של מספר חודשים ללא משכורת ולכן חשוב לי לדעת מהן האופציות האפשריות שלי

תודה :)
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 12:46 24/06/2014
שלום רות
כמובן שהמוסד לביטוח מתייחס לכך ומדובר בגמלת שמירת הריון.
עליך להמציא לבמוסד לביטוח לאומי אישור מאת הרופא כי סוג העבודה / אופן ביצועה אינם יכולים להתבצע על ידך בזמן ההריון / מסכנים אותך / את עוברך .
במידה והמעביד לא מצא לך עבודה חלופית מתאימה , את זכאית לגמלת שמירת הריון .
מכל מקום, עליך בראש ובראשונה לשמור על בריאותך ובריאות עוברך.
בהצלחה בהמשך דרכך.
בהמענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי, עו"ד
   תודה!!!!!!רות 21:48 24/06/2014
תודה רבה על המענה היסודי והאיכותי!!!!

שיהיה שבוע טוב ובשורות טובות!
רות




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו