צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  פיטורין בעת הליך פוריות+ המלצה לעו"ד בתחום, ייצוג במשרד הכלכלה.Lee 10:37 09/07/2014
שלום רב,

הנני בהליך פוריות ולמרות שהודעתי על כך מספר פעמים החברה החליטה להתעלם מהחוק שקובע שעליהם לפנות למשרד הכלכלה לקבלת היתר ולתת לי מכתב על סיום העסקה.

אני טוענת שהפיטורין נבעו מהעובדה שהתחלתי הליך פוריות, מספר ימים לאחר שהודעתי על כך למנהלת הישירה שלי החלקתי בעבודה ושהיתי בבית בתאונת עבודה/מחלה כחודשיים וחצי, מיד עם הודעתי על חזרתי לעבודה זומנתי לשיחה בה ניתן לי זימון לשימוע בגין מקצועיות, כשמעולם לא הועלו טענות על מקצועיות קודם לכך, מה שמחזק את הטענה שלי שהכל נובע מהודעתי על תחילת ההליך.

במספר הזדמנויות , במעמד מסירת הזימון, במכתב התגובה, בשימוע וביום בו נמסר לי מכתב סיום העסקה ציינתי שהמעביד חייב לקבל היתר ממשרד הכלכלה ושפיטורין אינם תקפים מבלי לקבל היתר, מקום העבודה בחר להתעלם בטענה שהנוסח של האישור הרפואי מעיד על בדיקות לקראת הליך ולא על טיפולי פוריות.

ברצוני לדעת, האם אני מוגנת מבחינת החוק כבר מהליך הבדיקות בו התחלתי, האם קיימות פסיקות כאשר עובדת היתה מצויה בשלב ההתחלתי ופוטרה?

לאחר תלונה שהגשתי במשרד הכלכלה , ולאחר שעו"ד של החברה ביקשה ממני להוציא נוסח חדש של אישור הרופאה על הליך הפוריות (הנ"ל נמצאת במרפאתנו לצורך טיפולי פוריות" ) המעביד פנה אליי ועדכן שהם מגישים בקשה לקבלת היתר (כשבועיים לאחר שניתן לי מכתב סיום העסקה)
לפני מספר ימים התבקשתי להחזיר את ציוד החברה, רכב + פלאפון.

האם המעביד חייב להחזיר לי את הרכב והפלאפון עד לקבלת היתר?

מהו הזמן הממוצע שלוקח למשרד הכלכלה להגיע להחלטה?

בנוסף, אשמח לקבל המלצה על עו"ד המתמחה בתחום שעובד על בסיס אחוזים.
תודה
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 14:41 16/07/2014
שלום לי
עפ"י סעיף 9(ה) לחוק עבודת נשים חל איסור על מעסיק לפטר עובדת העוברת טיפולי הפריה חוץ גופית או עובד או עובדת העוברים טיפולי פוריות, לקראת ילדם הראשון או השני, בימי העדרם מעבודה לפי החוק לשם כך, או במשך תקופה של 150 ימים לאחר תום ימי ההיעדרות כאמור, אלא בהיתר מאת שר התעשייה המסחר והתעסוקה, ולא יתיר השר פיטורים כאמור אם הפיטורים הם, לדעתו, בקשר עם היעדרות כאמור.
אסור למעביד לשנות את התנאים שלהם הורגלת , אם המעביד לא קיבל היתר ממשרד התמ"ת לפיטורים , הואיל ומדובר בהרעת תנאים ללא קשר לטיפולי הפוריות.
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
אשמח לסייע לך
לימור דרעי, עו"ד
טל' 0545-845287




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו