צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  סוגיה קצת מורכבת ... אשמח לדעתךרונה 12:32 23/10/2014
פוטרתי מהעבודה לפני כמה חודשים ... אני עובדת בתפקיד בכיר ולא באתי כל כך טוב כבר תקופה ארוכה למנהלת שלי כך שאחרי שהיא עשתה הכל כדי לגרום לי להתפטר .. היא פיטרה אותי מחוסר שביעות רצון ...

אבל מכיון שבדיוק התחלתי תהליך במרפאת פוריות הגיעו איתי להסכם שאמשיך לעבוד עוד כמה חודשים (עד לסוף השנה) ובתמורה אחתום על כך שהפיטורין נעשו בהסכמה (אקבל בסוף השנה מכתב פיטורין מהם גם)

רצה הגורל ונקלטתי ממש באותו החודש עוד לפני שבכלל התחלתי את הטיפולים או המעקב במרפאת הפוריות, אבל גיליתי על ההריון אחרי שכבר חתמתי על ההסכם ובכל מקרה זה לא היה משנה כי הם היו פועלים בכל דרך אפשרית להוכיח שהפיטורין הללו לא קשורים להריון

מה שיוצא מהמצב הזה הוא שאני עובדת עד סוף דצמבר
אמורה ללדת בתחילת אפריל (אי"ה ...)

כלומר יש לי שלושה חודשים שאני לא יודעת מה דינם ואיך יחושבו לי דמי הלידה (אני יודעת שמגיע לי כי פוטרתי ולא התפטרתי במהלך ההריון)

אין לי מושג מה הדין בנוגע לדמי אבטלה ... אם אחתום, האם זה משפיע לי על הדמי לידה?

האם אני יכולה לדחות את החתימה על האבטלה לאחרי הלידה?
ממה שקראתי אני זכאית ל 138 ימי אבטלה (לפי השכר והגיל שלי) כך שמדובר במשהו כמו 6 חודשים

אם אתחיל לחתום אבטלה רק בינואר ואלד בתחילת אפריל, מה קורה עם שאר האבטלה שמגיעה לי? האם אני יכולה להמשיך לחתום אבטלה ברגע שתסתיים חופשת הלידה? (כלומר 3 החודשים שעבורם אני מקבלת דמי לידה)?

תודה רבה !!!
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 10:12 28/10/2014
שלום רונה
ראשית מזל טוב,
דמי לידה ישולמו ליולדת שהפסיקה את עבודה בזמן ההריון שהסתיים בלידה ושולמו בעדה דמי ביטוח ( 10 חודשים מתוך 14 חודשים או 15 חודשים מתוך 22 חודשים). ע"פ הפרטים שמסרת את לא זכאית לדמי לידה הואיל ואת אמורה לסיים את עבודתך טרם הלידה.
לעניין דמי אבטלה, עד כמה שידוע לי , מתחילים לקבל דמי אבטלה מהמועד שמתחילים לחתום ולכן אין כל בעיה לדחות את החתימה לאחר הלידה, מכל מקום ממליצה לך לבדוק עניין זה מול ביטוח לאומי.
מצער שמפאת מספר חודשים, את תאבדי את הזכאות שלך לדמי לידה, ואולי ניתן לשקול לשוחח עימם בעניין.
בהצלחה
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי , עו"ד
   תודה אבל ... פוטרתי ולא התפטרתי ... רונה 10:28 28/10/2014
את בטוחה שאני לא זכאית?

הבנתי שמכיון שאני מפוטרת אני כן זכאית לדמי לידה




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו