צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  פגיעה בדמי לידהשירלי 09:31 30/10/2014
שלום רב,

אני עובדת במשרה מלאה, כחשבת שכר במלון(תחת הסכם קיבוצי).
בתקופת המלחמה ובחודשים אחריה עד החודש הנוכחי(אוקטובר) חוייבתי לצאת ל-4 ימי חופש בכל חודש (כל העובדים חוייבו) למרות שלא היו לי ימים. ניתנה לי האפשרות להיכנס למינוס בימי החופש.
בחודש הראשון הסכמתי לכך וכעת אני נמצאת במינוס של 4 ימי חופשה שאיני מצליחה לכסות אותם ע"י צבירה.

חשוב לציין כי אני נמצאת בהריון, בחודש הרביעי וצפוייה ללדת בחודש אפריל.
כבר יצאה הוראה כי בחודשים ינואר-מרץ 2015 נצטרך לקחת ימי חופש מכיוון שמדובר בחודשים חלשים בתחום המלונאות.(לא ידוע עדיין בכמה ימים מדובר) אך ברור כי אם לא אסכים להיכנס למינוס המשכורת שלי תיפגע שוב.
שאלותיי הן-
1. האם מותר (ללא קשר להריון) לחייב עובד לצאת לחופש, גם כאשר אין לו ימי חופשה ולהכניסו למינוס(מה שאומר שיהיה עלי להחזיר את הימים הללו)? האם ידועה לכם התשובה לפי ההסכם הקיבוצי?
2. האם מותר לחייב אותי, אשה בהריון לצאת לימי חופשה כאשר אין לי ימים ואיני מעוניינת להיכנס למינוס, בחודשים שלפני הלידה שמשפיעים על דמי הלידה?(זאת אומרת שהם פוגעים לי בדמי הלידה)

אשמח לתשובה בהקדם,
תודה רבה ויום טוב!
שירלי.
   עו"ד לימור דרעי, מנהלת הפורום 09:51 30/10/2014
שלום שירלי
פסיקת בית הדין קובעת שאסור למעביד להוציא עובד לחופשה ללא תשלום בלי הסכמתו והדבר מהווה "הרעת תנאים".

בנוסף, אסור למעסיק לגרום "לצבירה שלילית" של ימי חופשה. כמו כן, חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שזמן העבודה נחשב כזמן שבו העובד מעמיד עצמו לרשות מקום העבודה. כלומר - אם המעסיק סוגר את המקום בצורה מרוכזת ומונע מעובד שאין לזכותו ימי חופשה לעבוד זה יכול להחשב כתקופה שתזכה את העובד בשכר או כפיטוריו.
המענה אינו מהווה תחליף לייועץ משפטי
לימור דרעי, עו"ד




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו