צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  התפטרות לאחר לידהניבה 19:14 11/06/2015
שלום,

ברצוני לשאול מס' שאלות.
אני חזרתי לעבודה לאחר לידה , בני בן שבעה חודשים כיום, אני מעוניינת להתפטר ולטפל בילדי בבית (אמי מטפלת בו כיום ופשוט קשה לה ואני לא מוכנה למסור אותו למסגרת חיצונית). הבנתי שבמסגרת תשעת החודשים הראשונים אני זכאית לפיצויים מלאים. האם נכון הדבר? והאם נכון כי אני זכאית לחצי שעת הנקה (אני עובדת כחצי משרה+ שעות נוספות)
1. האם אני יכולה לדרוש בכסף את מחצית שעת ההנקה ליום שמגיעה לי ?
2. עד איזה גיל של הילד אפשר לקבל את זמן ההנקה?
3. במהלך חופשת הלידה הבוס שלי לא העסיק מישהי אחרת ואני עבדתי מהבית מעט וקיבלתי את השעות האלה בתוך התלוש של החודש הראשון לחזרה לעבודה. בשלושת החודשים לאחר הלידה הוא המשיך לשלם לפנסיה עבורי וקיזז מהמשכורת הראשונה לאחר החופשה את כל הסכום שהמשיך לשלם, הם כך נהוג?
4. באם אני אתפטר איך יחושבו לי הפיצויים ? לפי החודש האחרון שעבדתי , כי לא עבדתי הרבה שעות לאחר הלידה והאם אפשר לדרוש את הממוצע של 3 החודשים האחרונים לפני הלידה?
5. האם כ3-4 חודשים לאחר הפיטורין והטיפול בילד אחליט שאני רוצה לצאת שוב לעבודה? האם אני יכולה או שאני צריכה להוכיח טיפול בילד לתקופה מסוימת?

תודה מראש על תשובותיכן
ערב נעים
ניבה
   לימור דרעי, עו"ד 10:53 16/06/2015
שלום ניבה
ניתן להתפטר לצורך טיפול בילד תוך 9 חודשים מיום שילדה ע"מ לטפל בילדה יראו את התפטרותה כפיטורים, בכפוף למתן הודעה מוקדמת המפרטת את סיבת ההתפטרות.
לעניין שעת הנקה-עובדת שמועסקת במשרה מלאה , העובדת זכאית לשעת הנקה, מתום חופשת הלידה במשך 4 חודשים.
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי, עו"ד




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו