צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום דיני עבודה, זכויות נשים הריון ולידה
מנהל/ת הפורום: עו"ד לימור דרעי
  עבודת שטח בהריוןגלי 10:58 12/08/2015
שלום רב,

בהריון בשבוע 12, עובדת בתור מהנדסת כימיה בתפקיד שטח. העבודה בגדול הוא לגשת לכל מיני מפעלים, דיגום של מים מכל מיני מערכות מים/מתקנים שיש במפעל (לא מי שתיה), מעקב וניטור אחר הכימיקלים במפעל. העבודה יכולה להיות פיזית ומאומצת, עצם העובדה שאני נמצאת בחוץ רוב שעות היום בחום הנוראי שיש כרגע, לעיתים צריכה להרים דברים כבדים... להתכופף בזמן לקיחת הדוגמאות ולהתעסק עם הכימיקלים שאין לי מושג אם מזיקים לי או לעובר כרגע.
בשבוע 6 הייתי במיון בעקבות המטומה (שטף דם ברחם) שכנראה נוצרת בעקבות מאמץ... ייתכן שאף קרה עקב מאמץ בעבודה, אין לדעת. לאחר המקרה נאלצתי לספר בעבודה על מצבי לבוסית, הייתי 8 ימים בבית עד שהדימומים נפסקו וההמטומה התמוססה. הבוסית הציעה שאני אהיה במשרד ולא אצא לשטח ואשמור על ההריון, לא ציינה למשך כמה זמן. פתאום בשבוע שעבר, הבוסית התהפכה לחלוטיןושאלה אותי מה מונע בעדי לחזור לעבודת שטח (כאילו רק אני החלטתי שאני נמצאת במשרד), היא מתעקשת שאחזור לעבודת שטח ואני ממש לא מרגישה בטוחה לבצע את העבודה הזו. מפחדת שאסכן את ההריון ועצמי.
בשבוע שעבר הייתי אצל רופא הנשים במטרה להוציא אישור למניעה לעבודת שטח, הרופא אמר שהוא לא יכול לתת לי אישור קבוע והפנה אותי לרופא תעסוקתי. במקביל, נתן לי אישור זמני בו כתב " בהריון שבוע 11+ החלה עם דימומים ממליץ על מניעה של עבודת שטח מחוץ למשרד למשך 6 שבועות". הבוסית מתנצחת איתי במיילים (לא נפגשה איתה לשיחה על אף שביקשתי מס' פעמים) והיום התקשרה אליי ואמרה לי שהרופא לא רשם שהוא אוסר על דיגום ממערכות מים במפעלים, הוא רשם שהוא ממליץ. לכן ביקשה ממני בכל זאת לצאת לשטח ולדגום ממערכות המים אצל לקוחות ולגעת בכימיקלים. האם היא יכולה לעשות זאת? האם זה חוקי? והאם האישור הזמני שהרופא נתן לי באמת לא תקין אם הוא רשם ממליץ?? מה אני יכולה לעשות? התור לרופא תעסוקתי רק בעוד שבועיים.
*חשוב לציין שאני יכולה לעבוד במשרד, היא יכולה לתת לי תפקידים נוספים שלא כרוכים ביציאה לשטח. פשוט יש עומס רב... ואין לה משאבים לגייס כוח אדם נוסף.

תודה רבה
   לימור דרעי, ע"ד מנהלת הפורום 12:17 18/08/2015
שלום גלי
ראשית מאחלת לך רפואה שלמה ...
עליך לקבל אישור מאת הרופא כי סוג העבודה, אופן ביצוע מסכנים אותך ואת עוברך ומידה והמעבידה לא מוצאת לך עבודה חלופית מתאימה את זכאית לגמלת שמירת הריון .
או לחלופין אישור רפואי מאת הרופא כי מצבך הרפואי לרגל ההריון מחייב העדרות מעבודה. דין העדרות כדין העדרות מפאת מחלה.
המענה אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי
לימור דרעי, עו"ד




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו