צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אפי-נו
מנהל/ת הפורום: רותי קרני הורוביץ
  מריחת שמן או ויטמין E לאחר תרגול עם אפי-נואילנה 23:15 20/01/2010
שלום,
אני נמצאת בשבוע 39 של הריון השלישי שלי ומתרגלת עם אפי-נו פעמיים ביום. בלידה הראשונה היו קרעים קטנים ובלידה השניה קרע מדיאלי דרגה 2. מה הסיכויים שלי לעבור את הלידה השלישית ללא קרעים?
קיבלתי המלצה מהמיילדת למרוח ויטמין E על אזור הכניסה לנרתיק אחרי כל תרגול. מה דעתכ? במה עדיף להשתמש: בשמן כלשהו (נבט חיטה, אובלפיחה, שקדים), או משחה שמכילה ויטמין E או קפסולות (EVIGEL 200 המכילות בנוסף לויטמין E את שמן סויה, ג´לטין וגליצרול).

בתודה מראש,
אילנה
   קרע מדיאלי 2 בלידה קודמתרותי קרני הורוביץ 23:04 24/01/2010
איני יכולה לדעת מדוע נקרעת. בד"כ המגמה הפוכה. ייתכן שהיית מבוצקת עקב הזרמת נוזלים כהכנה לאידוראל? האם היתה לידת בזק? באיזו תנוחה? האם תוכלי להצביע על שוני מהותי בלידה השניה? האם התינוק היה גדול במיוחד בלידה השניה?
שתפי ואנסה לסייע בעצה.
לגבי מריחת השמן. בשום אופן לא נבט חיטה אחרי אימון. מתיחת האפיתל עלולה לגרום לחדירות גבוהה יותר של פתוגנים ממקור פטרייתי לרקמה ויחד עם מזונן האהוב של פטריות השמר - חיטה - את עלולה לגרום התלקחות. נסי שמן שקדים או ויטמין E לא ממקור חיטה.
שאלי את המיילדת האם יש לה סימוכין מחקריים בעניין המריחה. אישית מכירה סימוכין לגבי אפי-נו, עיסוי, ועצות לגבי אמבט אדי רוזמרין, אך לא לגבי מריחה.
קרע מדיאלי אגב למי שמתעניינת הוא קרע מכיוון פתח הנרתיק לכיוון פי הטבעת. מדיאלי הוא החתך האמצעי באנטומיה.
   מניעת נזקים נוספים לרצפת האגן בלידה השלישיתאילנה 20:31 25/01/2010
שלום לך ותודה רבה על תגובתך.

בלידה הראשונה הייתה לי מיילדת מדהימה שלוותה אותי מהפתיחה מלאה ועד הסוף (כ-3.5 שעות). היא עשתה הכל על מנת למנוע חתך (עיסוי פירנאום), הנחתה אותי כיצד ללחוץ נכון כאילו היה זה הגוף שלה והילד שלה. התינוקת נולדה במשקל של 2850. בכל זאת נוצר קרע פנימי קטן.

בלידה השניה הרגשתי מספיק בטוחה בעצמי ונשארתי בבית כמעט עד לרגע האחרון (9 שעות צירים ש"ביליתי" בתנוחות זקופות, יוגה ואמבטיה). הגעתי לבית חולים עם פתיחה 8 ותוך 50 דקות ילדתי את ביתי השניה (מהפתיחה המלאה היא יצאה תוך 3 צירים ואני אפילו לא לחצתי). עד ליציאת ראש עמדתי על הברכיים תוך הנעת אגן בתנועות מעגליות (הצירים היו מאד אינטנסיביים והיה לי מאד קשה להרפות את איזור הפרינאום). ביקשתי מהמיילדת קומפרס חם ועיסוי פירנאום ועברתי לשכב על צד שמאל. היא לא עשתה לי עיסוי ו אפילו בקשה שאני אלחץ בין הצירים (את זה לא עשיתי). התינוקת נולדה במשקל 3700 ואצלי אבחנו קרע מדיאלי דרגה 2. השוני המהותי בלידה השניה היה: מרחקים בין צירי לחץ ואינטנסיביות שלהם (בלידה שניה היה זה "ציר על ציר ללא מנוחה), זמן יציאת ראש (כ-20 דקות בלידה ראשונה לעומת 3 צירים בלידה שניה), משקל התינוקות (הפרש של 900 גרם) ו
אישיות ואכפתיות של המיילדת (ברור לי שזה עניין של מזל ולא ניתן לנבא את מי אפגוש בלידה השלישית). מאז הלידה השניה בכדי להתרוקן לגמרי משתן (לפנות כ-10 % האחרונים) אני נאלצת לעשות מאמץ מתמשך וזאת למרות תרגול קבוע של רצפת האגן לאחר סדרת טיפולים ע"' פיזיותרפיסטית.

אני מתרגלת עם אפי-נו לקראת הלידה השלישית במטרה להפנים הרפיה ונשימות ארוכות ב"תנאי לחץ" באיזור הפירנאום. האם ישנם המלצות ספציפיות לתרגול במצבי? איך להקטין את הסיכוי לקרע נוסף? שתי הלידות שלי היו טבעיות ופעילות ללא אפידורל, אך בשתיהן קיבלתי נוזלים דרך הוריד. האם את ממליצה שהפעם אמנע מקבלת אינפוזיה ואקפיד על שתיה תוך כדי לידה?


בתודה רבה מראש,
אילנה


שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו