צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום אפי-נו
מנהל/ת הפורום: רותי קרני הורוביץ
  לידה ראשונה, 3800, עם אפידורל- ללא קרעים וחתךמרוצה 14:23 27/05/2010
אני כותבת כי כשהייתי לפני וחיפשתי בכח בפורומים הודעות שיתאימו ללידה המושערת שלי (צפי לתינוק גדול, רצון אישי שלי באפידורל) הבטחתי לעצמי לפרגן אם זה יעבוד.

השתמשתי באפי נו דלפין (עם מד הלחץ)- הספקתי לעשות 11 אימונים ולהגיע עד 30 ס"מ, (אבל האימונים לא היו רצופים והאימון האחרון היה כשבוע לפני הלידה- לא לגמרי אידיאלי...)

בלידה עצמה נאלצתי להפרד המהתכנון המקורי, ללדת בתנוחה צדית על מיטה (תנוחה שאפשרית גם אם האפידורל מונע תנועה של הרגליים, ובוודאי כשהתנועה נשמרת כמו שהיה במקרה שלי, ושאמורה להקטין את הסיכוי לקרע), כי נתקלתי במיילדת שיודעת לעבוד רק בתנוחה "גניקולוגית" ושאפילו נעלבה כשביקשתי לנסות דברים שלא היא המליצה עליהם. כשאמרתי לה שאני מקווה להמנע מחתך היא הכריזה שאם צריך, היא תחתוך (אפשר להגיד את המשפט הזה בטון מרגיע או בטון מלחיץ- היא עשתה את זה באופן הפחות נעים). היא לא חתכה, אולי כי היא העדיפה שיהיו קרעים באשמתי מאשר עוד משהו שאני יכולה להתלונן עליו. כשהיא גילתה שאין מה לתפור, היא ממש הופתעה.

אין ספק שהחוויה של לידה ללא קרעים היתה שווה את הכסף- אני אפילו לא יודעת איזה כאבים נחסכו ממני, אבל ראיתי איך נראות בנות אחרות במחלקת יולדות. יש כל כך הרבה על הראש ועל הגוף בתקופה שאחרי לידה, שהעובדה שלא הייתי צריכה לכאוב, או להתעסק בלהשיג ולקרר תחבושות מרגיעות ולטפל בתפרים היתה מאוד משמעותית.

לסיכום, הטיפים שלי:
*להתחיל בעיסוי שמן- אפשר מוקדם יותר, זה זול יחסית ואם את מובכת מדי להתמודד עם טיפול באיזור, עדיף בכל זאת לגלות את זה לפני שקונים מכשיר יקר. גם אם קונים אפי נו בסוף, נקודת ההתחלה כבר טובה יותר.
*אחרי הקניה (או לפני), יכול להיות שלב מביך של התרגלות לרעיון. אני הרגשתי ממש נבוכה כשניקיתי את הבלון לפני השימוש הראשון, וכמעט ויתרתי כאן (מודה שגם המחיר ששילמתי עצר אותי מלוותר). טוב שלא עשיתי את זה- תוך זמן באמת קצר מתרגלים לרעיון, והאימון הופך לחלק נטרלי מהשגרה, כמעט כמו לצחצח שיניים (אבל רק כמעט).
*אני העדפתי לפרק את האימון לשלושה סבבים- כדי לדעת בדיוק מה קוטר הבלון (אגב, אני חשבתי שמד הלחץ מתייחס לקוטר- הוא לא. את קוטר הבלון אפשר לראות רק אחרי אימון. חזוב לשים לב לנקודה הזו אם מתלבטים בין שני הדגמים). ההנחיות לאימון מחולק מופיעות בחוברת המצורפת באנגלית (אבל לא בדפים בעברית, משום מה).
*למי שמתלבטת לגבי בתי חולים- בלינסון התגלה כמאוד מקובע, לטוב ולרע. המיילדת שלי עשתה במקצועיות רק את מה שהיא רגילה, ולא היתה מוכנה לחרוג מהשגרה המצומצמת (למרות שבית החולים בהחלט מצהיר, בפירסומים ובסיור, שניתן ללדת בדרכים שונות). מצד שני, כל הרופאים שנתקלתי בהם היו מקסימים ואדיבים, והתנאים במחלקת היולדות היו מצויינים בעיני.

לידה קלה למי שלפני

ותודה לאנשי (נשות?) המכשיר
   מרוצה, המון תודה! כמה יפה כתבת ותודה שטרחת! מאד לא מובן מאליורותי קרני הורוביץ 23:50 04/06/2010
אם תרצי אפרסם את הסיפור או לינק אליו באתר. המון תודה שטרחת וכתבת. אני מקווה שקוראות רבות ימצאו בו השראה. ואגב, את האימון המפורק אני פיתחתי :-). ושאפו על האימון שלך. עשית עבודה קלאסית ומצוינת, והתוצאות כצפוי נהדרות. ברכות.
ולעניין נשות המכשיר..
אני, רותי, ובעלה של אילנה שמש, שהיתה שותפתי המקורית, אשר שמש, עומדים מאחורי 'אפי-נו ישראל'. בהחלט נשות, במקור לפחות.


שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו