צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום בישול ומתכונים
מנהל/ת הפורום: טלי שטרנליכט
  מתכון לריבה ביתיתמחפשת 21:16 12/07/2008
ללא תוספת סוכר או ממתיק מלאכותי. הבעיה היא שהסוכר משמש גם כחומר משמר...בכל זאת יש בשוק מני מוצרי מדף ללא חומר משמר וללא סוכר,רק פרי ורכז תפוחים או אגסים. היש לך מושג איך להכין כזה בבית?
תודה מראש
   ריבה ללא סוכרטלי שטרנליכט 20:15 14/07/2008
שלום למחפשת,
החומר המשמר בריבות ללא סוכר הוא מיץ לימון. בשלי 1 ק"ג פרי עם מיץ מלימון אחד בסיר עם מכסה סגור. הוסיפי גם את גרעיני הלימון עטופים בבד גאזה או בכל צורה אחרת שתוכלי לשלוף אותם כשהריבה מוכנה. בגרעינים יש חומר בשם פקטין שעוזר לריבה להקרש. אחרי שהפירות הגירו נוזלים אפשר להגביר את האש ולבשל עד שיסמיך מעט.
בתאבון - וספרי איך יצא!
   תודה מרובהמחפשת 20:32 17/07/2008
אכן כך התרשמתי ממתכונים שמצאתי בחו"ל .
מה דעתך על שימוש ברכז תפוחים ? חשבתי לנסות גם את זה.
בהחלט אספר.
תודה!
   רכז תפוחים זה נפלא ומתאים מאוד לריבה (אבל גם לא חובה). כשראיתי את ההודעה שלך מיד הלכתי לקנות לי אחד להרוות את ימי הקיץ החמים :-)טלי שטרנליכט 20:47 20/07/2008
   יצא משובח!מחפשת 21:10 22/07/2008
ראשית הוצאנו את הגרעינים מהדובדבנים,מכמה שזיפים עייפים,שלושה לימונים ליים ואגס אחד שאותו גם קילפתי. הכל הונח בשקיק בד ונקשר.הנחתי על האש בסיר יחסית שטוח והוספתי מיץ לימון.
לאט לאט הפרות הפרישו מיץ ונצבעו באדום מקסים. בחשנו בתורות על חום נמוך,בסוף הוספנו שתי כפות סוכר קנים כי הלימון היה קצת חמוץ מדי. יצא משובב נפש!

מסקנותי-

בפעם הבאה אשתמש ברכז פרי ורק בצהוב של קליפת הלימון לטעם ואז לא אזדקק לסוכר כלל.

אכן הפקטין מהגרעינים והקליפות הוא די והותר להסמיך את התבשיל,צריך רק לחכות מספיק.

ההשגחה בשלב הסופי חשובה כדי למנוע חריכה.

תודה רבה!




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו