צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום בישול ומתכונים
מנהל/ת הפורום: טלי שטרנליכט
  מתכון לנתח בשר מספר 5?ד 18:22 03/09/2008
כאחת שלא ממש מצטיינת בבישול - האם תוכלי לתת לי עיצות טובות איך לבשל או לאפות נתח בשר מספר 5 - כך שיהיה נימוח ורך וטעים?

ורעיונות לתוספות (חוץ מאורז ו/או תפוחי אדמה)???

תודה!
   בשר מס' 5 הוא מצויין לצלימירי 13:55 11/09/2008
אני באופן אישי מבקשת שיחתכו לי אותו או לפרוסות או לקוביות גדולות, ואז עושה כדלקמן:

1. "לסגור" את הבשר - מחממים קצת שמן זית בסיר, שמים כל פעם חלק מחתיכות הבשר, שכבה אחת לא צפופה ונותנים להן צריבה קצרה של דקה-שתיים מכל הצדדים, עד שכל המסביב של כל חתיכה משנה את הצבע לאפור.
מוציאים לצלחת בצד.

2. חותכים הרבה בצל לפרוסות - אני שמה 4-5 בצלים על 1-1.5 ק"ג בשר. מוסיפים שמן זית בכמות נדיבה לאותו סיר ומאדים את הבצלים בשמן עד שהם שקופים. בזמן האידוי שלהם לגרד עם כף עץ מתחתית הסיר את שאריות הבשר שנדבקו.

3. עוד ירקות שאפשר להוסיף, כולם או חלקם, אבל לא חובה: 2 גזרים חתוכים לעיגולים, סלרי עלים, פטריות חתוכות. מאדים עוד כמה דקות עם הירקות.

4. מחזירים את הבשר לסיר, מכסים במים ומוסיפים תבלינים: מלח, פלפל, כמון, מעט כורכום, כף -שתיים של רוטב סויה, וכמה עלי דפנה.

5. מרתיחים, מעבירים לאש קטנה, פותים סדק קטן במכסה להתאדות המים ונותנים לזה לעמוד על האש לפחות שעתיים, עדיף 3-4 שעות. אוי, איזה ריח יהיה לך בבית....

6. כשהבשר מוכן, תבדקי את סמיכות הרוטב. אם טוב לך, יופי. אם מיימי לך מדי - תגבירי את האז ותפתחי את המכסה לכמה דקות שיתאדה ויסמיך.

לגבי תוספות - מכיוון שהצלי יוצא כ"כ עשיר בטעם, עדיף אורז לבן או פירה, שאפשר לשים עליהם מהרוטב.

בתאבון
   בהצלחהאביב 12:32 05/02/2011




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו