צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  ברוכים הבאים לפורום טיפול זוגיתמר ארצי וינברג 22:09 01/03/2009

 

שלום לכולם.

שמי תמר ארצי וינברג, ואני מנהלת הפורום.

אני נשואה ואם לשניים.
בהשכלתי אני עובדת סוציאלית בעלת תואר שני, עם התמקדות בילדים ונוער, מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת מטעם האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ובנישואין. כמו כן למדתי פסיכותרפיה פרטנית בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב.
במשך השנים רכשתי ניסיון טיפולי רב ומגוון.
עבדתי הרבה שנים במרפאה ציבורית לילדים ונוער בה טיפלתי טיפול פרטני בילדים ונוער וטיפול משפחתי.
היום אני עובדת במרפאה לבריאות הנפש בטיפול במבוגרים ובקליניקה פרטית בה אני מטפלת במבוגרים ובזוגות.
טיפול משפחתי או זוגי הוא שיטת טיפול ייחודית, הרואה את האדם כחלק ממערכת יחסים רחבה יותר – המשפחה או הזוגיות. 
הטיפול הזוגי והטיפול המשפחתי יעילים במיוחד בבעיות של נישואים וזוגיות, הורות, יחסי הורים ילדים, בפתרון קונפליקטים משפחתיים, ובתהליכי פירוד וגירושין. 
רבים מן הזוגות מתחילים את מסעם יחדיו באהבה כבוד הדדי ואופטימיות לגבי חיים משותפים . כל אחד מבני הזוג מביא לקשר את שאיפותיו, רצונותיו ויכולותיו, במטרה לזכות בהבנה וכן קבלת תמורה עבור השקעתו בקשר. זהו קשר מורכב ומשמעותי אשר אנו מביאים לתוכו ציפיות רבות, לעיתים סותרות, מודלים ממשפחות המוצא שלנו, חלומות ופנטזיות. 
התרבות המערבית של ימינו מציבה את שני בני הזוג בתוך הקשר הזוגי בתפקיד של "להטוטנים רבי כובעים" אשר מצפים מעצמם ומקשר הנישואין להיות מקום של הרמוניה, חברות, מיניות, הורות, שותפות כלכלית יחד עם מימוש וסיפוק מקצועי של שני בני הזוג, וחלוקת תפקידים שוויונית בבית.
זוגות רבים עוברים בשלב מסוים (לפחות עם לידת הילדים, אם לא קודם לכן) תהליך של התפכחות מול המציאות המורכבת של ניהול חיי זוגיות ומשפחה תקינים, יחד עם הצורך לקבל את האחר, ולחיות עם התסכולים והאכזבות הבלתי נמנעים.
אני רואה בזוגיות ובמשפחה מישורים משמעותיים מאין כמוהם בחיינו, אשר משפיעים גם על מישורים אחרים, ומאמינה כי ניתן לטפל בקשיים, וע"י כך לשפר את איכות החיים שלנו ושל הסובבים אותנו.

 

 

אני פוגשת היום בעבודתי זוגות רבים ושונים:

זוגות שמתקשים לתקשר, זוגות שרבים ללא הפסק, זוגות שלא יודעים לריב ולכן מתנתקים ושותקים, זוגות חשדניים, זוגות שאיבדו את האמון, נגמרה להם האהבה, נשחקו, זוגות שעומדים רגע לפני פרידה, וכאלה שנפרדו כבר.

זוגות בהם צד אחד (או שני הצדדים) חש מנוצל, מקופח, מוזנח, לא מובן, או בודד.

וגם זוגות אוהבים מאוד, שפשוט רוצים לשפר.

זוגות מבוגרים, זוגות צעירים, זוגות לפני הנישואין, זוגות שנמצאים בפרק ב'. 

ברוב המקרים יש הרבה כאב סבל ותסכול.


לכן, הגישה שלי לטיפול בכלל ולטיפול זוגי בפרט היא, כי טיפול אמור להיות מקום מאיר, מפרש, מארגן, ומאפשר שינוי ממקום מיטיב ומצמיח.
בפורום אנסה לקרב אתכם מעט לנושא הטיפול הזוגי ע"י נתינת אינפורמציה ותשובות לשאלות במידת האפשר. אני מזמינה אתכם לפנות בכל התלבטות שאלה או תהייה, להתייעץ, ולייעץ . כמו גם , אך לא רק לבקש המלצות על אנשי טיפול, שיינתנו כמובן במידת האפשר.
להתראות ולהשתמע 


תמר ארצי וינברג
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת. 

פסיכותרפיסטית.
Awtamar@gmail.com

טל': 4631288 054 .

קליניקה: מרכז תל אביב.

 

 

 





שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו