צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  זוגיות במשבר בעקבות לידהאמא טריה 22:36 07/03/2009
שלום תמר

לפני שלושה חודשים נולדה בתי הראשונה. שמחנו מאד והתרגשנו. זו ילדה שהגיעה אחרי הרבה נסיונות... "הריון יקר".

אבל משהו השתנה עם הבעל שלי. בהתחלה הוא נורא התרגש, אחר כך התרחק. הוא קבור בעבודה שלו, מגיע מאוחר בכל יום, בקושי זורק מבט או שניים בתינוקת. לא מטפל בה כמעט בכלל, אלא אם כן אני ממש מתחננת.

זה מעציב אותי לראות שהוא בכלל לא נקשר אליה. בהתחלה חשבתי שזה רק ענין של זמן, אבל עכשיו אני לא בטוחה שזה יקרה בכלל.

בנתיים נוצר ביננו מתח וריחוק איום. כל מה שאני רוצה, זה רק לספר לו מה הקטנה עשתה ואיך היא התנהגה - אבל נראה לי שהוא בכלל לא מתעניין ולא מקשיב. אז אני שותקת. וגם הוא.

זה היה לגמרי אחרת ביננו בעבר. הנישואים שלו טובים. היחסים היו קרובים וחבריים. תייעצי לי מהר מה לעשות, כי אני כל כך מודאגת שהכל מתקלקל פתאום, ואולי אי אפשר לתקן כבר...

תודה
   ילדים לא במקום זוגיותתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 20:01 09/03/2009
לאמא הטריה שלום!
לידת ילד ראשון היא אירוע משמח ויחד עם זאת מטלטל ומשנה את כל מירקם היחסים בבית. על אחת כמה וכמה לאחר היריוןיקר שחיכיתם לו זמן רב ועכשיו הכל מאוד מרגש אך גם מעורר חרדה (איך לטפל,איך לגונן, איך להבטיח שהכל יהיה בסדר).
את נמצאת עם ביתך הקטנה כל הזמן, עסוקה בה, נקשרת אליה, רואה כל שינוי קטן. לבעלך לעומת זאת יש תפקיד חשוב כמפרנס, והוא חש אולי שאת כבר קצת פחות ופנויה אליו ועסוקה בו ויותר עסוקה בביתכם התינוקת.קשר אם-ילד הוא קשר חזק ומשמעותי. אבות רבים מתקשים בתחילה למצוא את מקומם במערך החדש שנוצר במשפחה. גברים רבים גם מתקשים להתקשר לתינוקות בשלב מוקדם כל כך ומצליחים בכך טוב יותר כשהם גדלים מעט.
לכן,בשלב זה הייתי ממליצה לך לנסות לחזק את הקשר שלך עם בעלך, כשאת מתעניינת בו, מספרת לו על עצמך, ומתמקדת בזוגיות ולא בביתכם התינוקת.
היתה לכם זוגיות טובה, חזקה ויציבה.היא לא אבדה, היא רק קצת שחוקה עקב הלחץ של הלידה והעומסים הקשורים בגידול תינוקת צעירה, אשר אתם אינכם מורגלים בהם.
אפשר וחשוב להשקיע בזוגיות,לטפח ולהזין אותה.לפנות זמן ואנרגיה, לצאת לבד, להתחבק,ולהחזיר את האינטימיות לחייכם.
מאחלת לכם מזל טוב והצלחה, ומזמינה אותך לחזור ולפנות במידת הצורך.
תמר ארצי וינברג.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו