צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  הילדים לא ישניםהדס 19:28 04/04/2009
הי תמר,
רציתי לשאול אותך לגבי בעיה שיש לי עם הילדים.
יש לי שני בנים בני 3 ו-5 ונורא קשה לנו להשכיב אותם לישון. אנחנו מקריאים להם ושרים להם ויושבים על-ידם ומה לא. לפעמים הם ערים עד 11 בלילה, ובסוף נרדמים אצלנו במיטה... בעלי ואני כבר מתים מעייפות בעצמנו ואף פעם אין לנו זמן וכוח אחד בשביל השני.
הדבר יוצר בינינו מתחים איומים. כשאני רוצה לישון, הוא רוצה סקס ולי כמובן כבר אין כוח, הוא מאשים את הילדים ואז אותי, שאני רכה איתם מידי, אני חושבת שהוא לא בסדר, בקיצור - בלאגן שלם. יש לך הצעה איך יוצאים מהברוך?...
   השכבת הילדים- מאמץ משותף למען הזוגיותתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 23:16 04/04/2009
שלום הדס. הבעיה שאת מתארת מוכרת ונפוצה. ילדים רבים בגילאים הללו אינם רוצים ללכת לישון ומנצלים כל פירצה ע"מ להשיג מטרתם. ואין ספק שערב כזה הוא ארוך ומתיש ובסופו של דבר שוחק את הזוגיות.שלום הדס. .
ילדים קטנים רגישים וחשים את המתח בין ההורים. לכן נושא ההשכבה צריך להיות עבודה משותפת של שני ההורים עם מסר ברור לילדים משניכם: עכשיו הולכים לישון, ואין יותר עניינים. ברגע ששניכם תהיו שותפים ותעבירו את אותו מסר זה ללא ספק יעזור.
בכל מקרה לא רצוי לתת להם לישון במיטתכם. אם יש צורך להפריד בניהם כי הם משתוללים אפשר שאחד מהם יירדם שם ואחר כך תעבירו אותו חזרה למיטתו.
אל תיתנו להם לגרום לכם לריב בעקבות נושא זה כי בסוף אתם כועסים עליהם שהרסו לכם את הזוגיות, הם בסך הכול ילדים.

בנוסף הייתי :
א. מגבילה את מספר הסיפורים והשירים לפני השינה – זו לא מחלקת תרבות, סיפור אחד לפני השינה מספיק ולאחר מכן אפשר להיכנס אליהם מדי פעם עד שהם נרגעים.
ב. האם הגדול עדיין ישן בגן בצהריים? יתכן שאינו זקוק לכך יותר.

לסיכום, זוגיות היא דבר עדין ושברירי שזקוק להרבה טיפוח ותחזוקה. סקס הוא כמובן חלק חשוב בזוגיות ובאינטימיות והעדרו פוגע בקשר הזוגי. לכן כל עוד נושא ההשכבה לא לגמרי נפתר הייתי ממליצה בחום לצאת, או למצוא זמן אחר לזוגיות ולסקס.
את מוזמנת כמובן לפנות שוב אך במידה ונושא ההשכבה לא מסתדר יתכן שכדאי לפנות למדריכה שמתמחה בכך.


בהצלחה תמר




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו