צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  בעיהדוד 10:19 28/06/2009
אני נשוי כשנתיים ללא ילדים.
אשתי חרדתית ומתקשה להתמודד עם מצבי לחץ.
הדבר משפיע גם עלי שכן בהתמודדות בתוך המערכת הזוגית שלנו היא נוטה פעמים רבות להגיב בתוקפנות על אף שהיה מדובר בשיחה או הערה פשוטה על דבר כלשהו.
בנוסף, אני מתחיל להרגיש לא טוב במערכת היחסים כיון שאני מתחיל לחוש חוסר בטחון ביכולת שלה לתפקד אם יקרה משהו עכשיו או כשיגיעו ילדים.
הצעות לטיפול נתקלו בעבר בטענה שהעלאת ההצעה נוטעת בה חוסר בטחון בעצמה וביכולת שלה להתמודד עם הבעיה הזו.

אני מתבשל עם עצמי בנושא ולא מוצא פתרון.

עצות יתקבלו בברכה.
   בעיות אישיות משפיעות על הזוגיותתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 12:41 29/06/2009
שלום דוד.
אין ספק שלחיות ליד/עם אדם חרדתי זה לא קל. כמו כן אני משערת שככל שהזמן עובר ונכנסים לחיי שיגרה זה מציק לך יותר ויש בך פחות סובלנות לדבר. כאשר אתה אומר "אישתי חרדתית" האם זה משהו מוגדר ומאובחן? האם היא חשה כך ומודה בכך? אנשים חרדתיים בדרך כלל סובלים מאוד האם היא טיפלה בנושא אי פעם?
כאשר אשתך עונה לך שהצעות לטיפול נוטעות בה חוסר ביטחון, נראה כי היא אינה מבינה כמה השפעה יש למצבה עליך, וכי זהו נושא שאינו נוגע רק לה, מפני שמרגע שקשרה את חייה בשלך זה משפיע גם עליך.
יתכן כי אשתך אולי מקוה שהדברים יסתדרו איך שהוא בעצמם אך בעיות של חרדה בד"כ לא כ"כ נעלמות מעצמן.
אם הקשר שלכם חשוב לה, נראה כי כדאי לשוחח ולהסביר לה מה קורה לך. יתכן שהליכה לטיפול זוגי (בתור התחלה) תוריד מעליה את התחושה ששמים עליה תווית של "בעייתית" ותאפשר לה אולי ללכת לטיפול בידיעה ששניכם מתגיסים ע"מ לנסות למצוא פתרונות טובים למען הזוגיות שלכם. בהמשך יתכן שהיא תוכל כבר להמשיך ולטפל בבעיה שלה באופן עצמאי.
אכן ילדים מביאים עמם הרבה סיבות למתח וחרדה וכדאי מאוד לטפל בבעיה כזו כבר עכשיו לפני שיש ילדים,והחיים עדיין קצת פחות מורכבים.

חשוב להדגיש כי היום טיפול בחרדות יותר קל, יש יותר מטפלים מיומנים בשיטת הטיפול הקוגנטיבי התנהגות (CBT ) שמאוד מתאימה לכך, וכן יש יותר תרופות טובות שמאוד עוזרות.
בהצלחה תמר.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו