צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  עזרה לקראת לידה שנייהאני 08:00 17/11/2009
שלום תמר,
בעלי ואני נשואים שלוש שנים. יש לנו תינוקת בת שנה ו-3 חוד', וכעת גילינו שאנחנו שוב בהריון.
אחרי הלידה של הקטנה הזוגיות שלנו (שהיתה מדהימה לפני כן) ממש עלתה על שרטון. נוצרו בינינו אי-הבנות רבות, קצרים בתקשורת, היה לו קשה עם הטוטאליות שלי כאמא, מה לא. לפי הספר...

אנחנו מאד מאד אוהבים אחד את השני ורוצים לגרום לזה להצליח. לא לחזור על הטעויות הרבות שעשינו אחרי הלידה הקודמת גם בלידה הזאת. בכלל אני מנסה לראות את הלידה הבאה כסוג של הזדמנות לתיקון.
אנחנו מרגישים שיש לנו תשעה חודשים לשקם את מה שנהרס ולהתאמן איך הפעם לעשות את זה אחרת. אנחנו רוצים להגיע ללידה הבאה מחוזקים ומוכנים הרבה יותר.
אנחנו מדברים בינינו הרבה, וניסינו לפתוח את הדברים ולהבין מה קרה, מה הפריע, איפה התנגשנו,לעשות תיאום ציפיות. אבל בעלי הזכיר לי שקיימנו שיחות דומות גם לפני הלידה הראשונה, אבל אחרי הלידה כל המילים היפות וההבטחות שהבטחנו אחד לשני ולעצמנו פשוט התנדפו במהירות.
מה לדעתך הכי יכול להתאים במצב כזה? האם יש טעם בטיפול זוגי קצר טווח (מס' פגישות)? אם כן האם יש לך המלצות על מטפלים באיזור ירושלים? סדנא כלשהיא? ספר מומלץ???
אנחנו די אבודים ולא יודעים מאיפה להתחיל. נשמח להכוונה.
תודה רבה וסליחה על האורך.
   טיפול- קצר או ארוךתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 21:14 17/11/2009
שלום אני.
אין ספק שלידה היא אירוע נפלא אך גם משברי אשר לא פעם פוגע בזוגיות. במקרה שלכם לידה נוספת בפרק זמן כ"כ צפוף באמת עלולה להעמיס מאוד על הזוגיות השברירית שלכם. אני ממליצה לכם אכן כן לפנות לטיפול אשר יעזור לכם לסדר קצת את הענינים, להבין טוב יותר מה קורה ואיך מתמודדים עם השינויים הרבים והמשמעותיים שאתם עוברים.חשוב לפנות כבר עכשיו ע"מ ללבן מעט ו"לנקות" את האווירה עוד לפני הלידה, וגם ע"מ שיהיה לכם לאן לחזור לאחר הלידה.
בירושליים אני מכירה רק את רות אברהם - מטפלת זוגית ומשפחתית טובה - 052-6422455.
כמו כן ספר שעולה לי כרגע בראש שעוסק בזוגיות באופן כללי (לאו דווקא אפרופו הריון ולידה):נכתב ע"י הנדריקס,שמו נדמה לי: לשמור על האהבה הזו.
חשוב לי להדגיש שלא כדאי מראש לתחום ולדבר על טיפול קצר. למען האהבה והזוגיות שלכם כדאי לכם להשקיע גם אם זה יקח קצת יותר...
בהצלחה תמר.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו