צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  בעיות בנישואיןסיגלית 17:41 29/01/2010
שלום, אני נשואה שנתיים + ילדה בת שנה. ביני ובין בעלי יש מחלוקות במספר נושאים מהותיים, שמעכירות את חיי הנישואין
שלנו, עד למצב שבו בימים מסוימים אנו לא רוצים להסתכל אחד על השני.
אחת הבעיות המרכזיות היא ההשקפות השונות שלנו לגבי עבודה ומשפחתיות. אני טיפוס יותר משפחתי ולדעתי בעלי מכור לעבודה ואינו מקדיש די זמן לטיפוח הזוגיות בינינו. הדבר מתבטא גם בפגיעה באינטימיות. בעלי עובד מול מחשב 9 שעות מיום ראשון עד חמישי והוא סחוט מעייפות. אני איני עובדת, ואני נמצאת עם הילדה עד שהוא חוזר. בשעות הערב והלילה אנו מטפלים ומשחקים איתה יחד. מאז הלידה אינני במיטבי מבחינה פיזית (לדוגמה, אני מתקשה להתעורר בלילה כשהיא בוכה, ובעלי עושה זאת במקומי). חשוב לי לציין שאנו במעמד הבינוני, ללא דירה ומכונית.
אני לא רוצה לחיות יותר עם ההרגשה שאין טעם לנישואין
אשמח לקבל את עצתך בעניין
   בעיות מוכרות וניתנות לטיפול ושיפורתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 21:49 31/01/2010
סיגלית שלום.
א. נראה שכיום אין לכם ממש הרבה אפשרויות- בעלך מפרנס יחיד וצריך לעמוד בסטנדרטים הנהוגים במקום עבודתו. גם לא כדאי במצב השוק היום להסתכן בשינוי כל עוד אין מקום עבודה אחר.
ב.למרות שהוא עובד קשה הוא מקדיש זמן לילדה כאשר מגיע ובעצם נמצא גם איתך בשעות אלו.בנוסף הוא קם אליה בלילה -דבר ראוי להערכה שאינו מובן מאליו! (הרבה גברים אינם קמים גם כי אינם שומעים את הבכי וגם כי צריכים לקום לעבודה למחרת...)
ג.ע"פ תאורך לא ברור לי בדיוק מדוע את חשה שאין יותר טעם לנישואין. אין ספק כי הולדת ילד משנה את האיזון שהיה קודם לכן בזוגיות ויש צורך למצוא איזון חדש ונכון יותר. הולדת ילד גם מעלה את ההוצאות ואת הלחצים בבית.
את צודקת כשאת אומרת כי צריך לטפח את הזוגיות, ולשמור על האינטימיות. האם בעלך מודע לרגשותייך? האם שיתפת אותו? שוחחתם על כך? מה הוא אומר? אל תשכחי שיש הבדלים רבים בתפיסות בין גברים לנשים, ולפעמים גם אם את חשה שלא איכפת לו, מצידו זה ממש לא כך.
ד. מתי הילדה נכנסת למסגרת? האם אין בכוונתך להכניסה למסגרת ולפנות גם את לשוק העבודה?
יתכן שאם תחזרי לעבוד ולא תהיי עם הילדה כל היום תוכלי להזדהות עם בעלך, וגם להקל עליו עם משכורת נוספת. בנוסף, לא תרגישי שאת עסוקה עם הילדה כל היום ואולי יהיו לך פחות ציפיות מבעלך.
אני מציעה לנסות ולדבר איתו, לעורר, להציע פעילויות ויציאות שיוכלו לרענן מעט את הזוגיות שלכם. אם כל זה לא יעזור אפשר ורצוי לפנות לטיפול זוגי לפני שפונים לצעד קיצוני כמו פרידה או גירושין.
אשמח לשמוע עוד וליעץ בהמשך.
תמר ארצי וינברג, מנהלת הפורום, מטפלת זוגית מוסמכת.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו