צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  איך ממשיכים?רון 19:16 31/01/2010
שלום,

קצת פרטים עלינו. אנו בני זוג לא נשואים החיים יחד 3 שנים.
אני בן 56, גרוש + ילדה (גרה עם אימה אך בשל שנאת האם על כך שעזבתי את הבית היא לא מאפשרת לי לראות את הילדה).

בת הזוג שלי גרושה אף היא, בת 50 ולה שני ילדים גדולים (יחסית). האחד בן 28 מתגורר עם חברתו בדירה בקרבת בת הזוג ובן שני, בן 23 מתגורר בדירה עם אימו וכן בדירה נמצאת חברתו מזה כשנה.

אני ובת הזוג גרושים שנים רבות ונראה היה כי החיבור בינינו מאד חיובי ומיוחד - "ראש דומה" במקרים לא מעטים (ובמקרים אחרים אנו שונים מאד), אוהבים מוסיקה דומה, רומנטים, אוהבי ריקודים, צנועים בכל מובן, אוהבים לטייל בארץ ובחול, הליכה מרובה וכו'.

הקשר של בת הזוג שלי עם הילדים שלה מצויין גם אם לוחץ משהו - חייבת לדעת כל דבר עליהם, מה עושים, מתי, מה אכלו וכו' ובמיוחד עם הבן הקטן המתגורר בביתה.
הקשר שלה מצויין ויותר מכך עם הורי המבוגרים הרואים בה יותר מאשר בת. היא אוהבת אותם באופן בלתי מסוייג וההיפך- הניתנה שלה ללא גבולות ומכל הלב.

היא מאד אנושית, טובת לב, חיננית וכו' אך לטעמי לוחצת מאד ורואה את הזוגיות באופן שאיני רגיל לו - ללכת לישון באותה שעה, לבשל במטבח ביחד, לתת ידיים כל הזמן ועוד דברים שלעיתים נשמעים תמוהים משהו.

היחסים היו מצויינים עד לפני מספר חודשים כאשר גרנו יחד בדירה השכורה שלי, כל זמן שהבן הקטן היה בצבא וכאשר הגיע הביתה לחופשות בת הזוג מיד התייצבה בדירה והדבר די מובן, כך ששתי שבתות או יותר לפעמים היינו אצלה בדירה יחד עם הבן וחברתו.

לפני מספר חודשים הבן הקטן השתחרר מהצבא ואמו אמרה לי כי ברגע שהוא משתחרר ומתגורר בבית היא עוברת לגור איתו ולא משה ממנו לרגע כי היא המשענת הבלעדית שלו מאחר ואין אבא כבר שנים רבות בבית והלה בנה לו מערכת משלו במקום אחר.

בנוסף לכך החלה ללחוץ עלי בנוגע למיסוד הקשר - חתונה ומעבר לכך טענה ששלוש שנים בדירה שאני שוכר היו לה די והותר מאחר והדירה מעופשת, ישנה ולא ראויה מבחינתה לגור בה.

משכך, אכן עברה לגור בדירה שלה יחד עם הבן ועם חברתו ולוחצת עלי לעבור לגור יחד עם הילדים שלה (עם הבן הקטן וחברתו) וכי היה עלי להבין עוד מזמן כי היא אמא לילדים והחיים איתה משמעותם חיים גם איתם.

קשה לי לותר על החופש שלי - גם מבחינת חברים שהיא לא ששה כי אפגש איתם (בעולמה יש רק: הילדים, האחיות שלה, הורי ואני. קשה לי גם לחשוב על הרגע בו אצטרך לעבור לגור עם הילדים שלה - הם נחמדים אך אין לי משהו משותף איתם למעט בת הזוג שלי.

היא רואה בכך שאיני חפץ לעבור לגור עם הילדים שלה כפגיעה נוראה וכעת מנסים למצוא דרך בה לא אאבד, מחד, את האישיות שלי והיא תוכל, מאידך, לגור עם הילדים שלה מבלי שהקשר בינינו ינותק כי בהחלט יש פוטנציאל לקשר כזה.

מה ניתן לעשות כדי להציל את הקשר בינינו שבו אנחנו שנינו מעוניינים?

אגב, לגבי מיסוד הקשר הסברתי לה כי עדיין איני שלם עם ההחלטה ואיני בשל בשלב זה אך אין לי התנגדות עקרונית לכך.

תודה
   פרק ב' עם ילדים- מורכב אך אפשריתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 22:23 01/02/2010
שלום רון.
נתת תאור ארוך וממצה אשר מתאר בדיוק את המורכבות של פרק ב',כשיש ילדים (ולא חשוב בני כמה).
נראה שמה שמרגיש כמו הדברים הטובים שלה (הרגישות, האנושיות, טוב הלב...) הופך כרגע למה שמקלקל - האינטנסיביות שהיא דורשת מעצמה עם בנה וממך איתה. אני משערת שהיא מתמודדת עם הקושי להתחלק- להיות גם איתך וגם עם בנה, ולענות על הצרכים של כולם. יתכן גם שמרגישה מעט נטושה כאשר אתה מתקשה לעבור לגור איתה כפי שהיא גרה איתך עד כה.
נראה כי תצטרכו לשוחח ולהבהיר יותר את הצרכים והרצונות. תצטרך להרגיע אותה ולשכנע כי הצורך שלך בקשר עם חברים אינו פוגם בקשר איתה אולי להיפך (מרענן ונותן לך אנרגיות לחזור לזוגיות).
אולי גם לשוחח על כך שאתה בגיל כזה שצריך מעט מרחב לעצמך ולוקח לך זמן להתרגל לחיות שוב עם ילדים.
לא אמרת הרבה על גירושיך וביתך,אך אני משערת שאתה מתגעגע (לפעמים?) ואולי גם קצת מקנא בבת זוגך על כך שילדיה איתה.
בקיצור, אתם כנראה זקוקים לעוד זמן לעבד את השינוי שאתם עוברים וחשוב מאוד לשוחח בפתיחות, להסביר לשתף.
בהחלט חבל לאבד זוגיות כזו לאחר 3 שנים. במידה ולא תצליחו להתמודד לבד עם המצב, כדאי אולי לפנות לטיפול זוגי (יתכן שידרשו רק מספר פגישות) ע"מ להבהיר את הדברים ולנסות למצוא לכם שביל זהב שיתאים לכולם.
בהצלחה,תמר ארצי וינברג מנהלת הפורום.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו