צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  מה אני עושה הלאה? האם זו אלימות?תמי 13:28 11/04/2010
נחנו נשואים 11 וחצי שנים. עברנו כמה משברים בנישואין והתמודדיות לא פשוטות. הלכנו לייעוץ כמה וכמה פעמים. אחד הנושאים שהכי בערו בי היה-שבעלי זורק דברים מהבית מבלי להתייעץ האם הם נחוצים או לא. גם דברים כללים של הבית וגם אישיים שלי. הסבירו לו כמה פעמים שהדבר לא ראוי אבל בגלל שהתמודדנו עם כמה נושאים בעייתים אף יותר ,המשכנו בחיינו. בערב פסח זרק בעלי קופסת מסמכים שלי, רוקן לי את הארון שלי מספרים וכל מיני ניירות וכן השליך לפח תרופות שלדעתו לא היו נחוצות לנו יותר. כשגליתי את הדברים הבהרתי לו שהוא חצה את הקו האדום. הוא חייב לגשת לטפל בנושא. הוא להגנתו טען שהכל בגלל שאני אשה בלגניסטית ואי אפשר לחיות בבית. למען הגילוי הנאות, אני אכן איני האדם המסודר עלי אדמות. כל מה שקשור בארונות בגדים ומיון מסמכים הוא לא הצד החזק שלי, אולם, הבית שלנו תמיד נקי ומסודר. הארונות לא כמו בבית מרקחת אבל סבירים בהחלט. אמרתי לו שאין שום קשר בין הסדר בבית לבין הזריקה של הדברים. הוא יכול לעזור לי לסדר או למיין. אבל מפה עד לזרוק ולהשמיד הדרך ארוכה. אני חושבת שההתנהגות שלו אלימה. הוא לא מוכן ללכת לייעוץ אלא אם כן, אני אלך קודם ללמוד לסדר בגדים ולמיין מסמכים. כשאני אהיה מסודרת הוא ייטפל בבעיה שלו. האם הדרישה שלו הגיונית? אני מסרבת לקבל אותה. מרגישה נתונה לאלימות וכפיה.  
   כשאין מספיק דיבור יש פעולהתמר ארצי וינברג 22:37 13/04/2010
שלום תמי.
מכיוון שאת כותבת שכבר הייתם במספר יעוצים וגם עברתם משברים והתמודדויות לא פשוטות, אני חשה כי קשה לי ליעץ לך כך על רגל אחת. אך אנסה בכל זאת לתרום משהו:

1. קודם כל ברצוני לציין כי לחיות עם אדם שצובר ואינו מסודר, יכול להיות בהחלט לא קל וחשוב לנסות לראות גם את הצד השני בעניין זה!
2. מעניין לדעת מה עבר על בעלך הפעם שבחר שוב לזרוק דברים שלך, האם חש מוצף, נחנק? האם מרגיש מיואש וחסר אונים, עד כדי כך שהוא חייב לבצע אקט הפגנתי וחריף כל כך? וגם ממשיך ואומר שילך ליעוץ רק בתנאי...
3.אם מערכת הנישואין שלך חשובה לך הייתי ממליצה לך להשתמש באירוע הנ"ל כמנוף לשיפור ולא כהזדמנות לעלבון, גם אם יש בכך סוג של כפיה..
חשוב לי גם להדגיש ולומר שאצל זוגות רבים קורה שאחד מבני הזוג אוגר וצובר דברים והשני "זורק לו" מן הסתם זה לא נעים אך אולי אפשר להתיחס לכך כאל סוג של עזרה? אולי להציע לו שתעשו סדר ביחד?

4. אין ספק שכדאי לכם ללכת לטיפול זוגי ולנסות לפתור את הדברים בצורה רצינית, עיקבית,ומקצועית.
בהצלחה
תמר ארצי וינברג
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו