צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  צריכה הכוונה ויעוץ לגבי שינוי גישה..מירב 21:32 19/04/2010
שלום תמר,
שמי מירב, בת 39, נ+3 מדהימים(10,5, 8,5 ו-2).נשואה כבר 12 שנה.שנינו אקדמאיים ושנינו עם אופי חזק.בשל האופי החזק, בין היתר, הוא הסיבה לוויכוחים רבים בינינו.כי שנינו לא " חננים" כפי שאומרים.
מאז הוא מתמיד, יש לנו וויכוחho ועיקר הבעיה היא שזה לא נפתר על ידי שיחה/הבהרה על מה שהיה ולמה.בכל פעם שאני רוצה ליזום שיחה, לומר מה מפריע לי, הוא מהצעד שלו אינו מוכן להתמודד עם השיחה הזו.סוגייה נוספת, אם כבר אנו מנהלים שיחה, בעלי יש לו נטיה להרים את הקול דבר שאינני סובלת ואז אני מרגישה שלא ניתן לנהל כך שיחה ובזה זה מסתיים.בעלי איש חכם מאד, חברותי מאד,וכלפי אנשים אחרים הוא הראשון שרץ לעזור וליעץ.הוא יכול לנהל שיחה של שעתיים עם מישהו או מישהי ביעוץ והכוונה ואיתי כלום.הוא יודע את זה אבל הדברים כך נשארים. זה מתסכל אותי מאד ועם השנים אני גם פחות מעוניינת לדבר ולעיתים עוברים יום-יומיים או אפילו יותר בלי לדבר, כל אחד מתנהל בדרכו עד שזה מתמוסס מעצמו.
זה כל כך מטופש משני אנשים בוגרים ומשכילים , בתפקידים בכירים ליפול בדברים כאלו בסיסיים.

סוגייה נוספת שהיא מקור לחיכוכים איתו, להערכתי היא ,הכעס שלי כלפיו על כך שהוא אינו שומר על עצמו, מבחינה בריאותית.בעלי ההפוך ממני.הוא שמן, לא עושה פעילות גופנית, לא מקפיד על תזונה.כמובן שהיום התווספו לו מחלות של יתר לחץ דם וסכרת ועדיין לא נוטל את תרופותיו בקביעות.אין ספק שזו נקודה שמוציאה אותי מאיזון,זה משגע אותי שאיש כזה חכם יכול לזלזל ביודעין בבריאותו כאשר את ההשלכות של זה אנו יודעים בעיקר אני שנמצאת בתחום הרפואה.מה שלא אומר , בטוב וברע, לא עוזר.ואם עוזר זה לימים בודדים עד שאנו רבים שוב ואז חוזר ומתנפל על אוכל בלי רסן עצמי.זה בעצם מעגל סגור, אני כועסת, לרוב אוכלת את עצמי מבפנים, לא אומרת כלום אך זה מתבטא בצורות שונות כמו תשובות לא נעימות, חוסר רצון לצאת איתו לטייל וכן הלאה.לא יודעת מה הדרך הנכונה והטובה לגשת אליו ולשנות את המעגל הסגור הזה.יש לציין שהוא נמצא במעקב אצל דיאטן אבל לא שיכולה להעיד על שינוי דרסטי נכון להיום אך ללא ספק יש לו השפעה טובה עליו.בעלי יודע שזה נושא רגיש כל עניין הבריאות שלו ועודף המשקל, יודע ומודע להשלכות, יודע שאני צודקת אך טרם הגענו לנקודה בה זה בא ממנו.

עוד נקודה, בגלל שהוא שמן אני נרתעת מינית ממנו ולא יוזמת.אומנם הוא משקיע מאד ובן זוג נהדר אך זה לא בא ממני וזה מאד מפריע לו.והאמת לא ממש אומרת לו את הסיבה , רמזתי לו בצורה כזו או אחרת אבל לא דוגרי כי מבינה שזה לא נכון ואולי לא בן רגע ישיל ממנו 40 קילו..

בקיצור מסובך ולא מסובך.ברור לי שיש עניין של תקשורת בסיסית שלא קיימת.אנו הנשים יותר נוטות לדבר.

תמר, אני מבינה שמה שהצגתי לך הוא מורכב ממספר דברים שצורה כזו אולי אינך יכולה לתת לי כיוון אבל אולי לי זו הייתה אופציה טובה לפורקן, דבר שלא עשיתי אי פעם..

מה שלא יהיה תודה!

Meirav
   לדבר, לדבר ,לדבר, לא לוותרתמר ארצי וינברג מנהלת הפורום 17:15 21/05/2010
מירב שלום. קודם כל ברצוני להתנצל על התשובה המאוחרת.
שנית: אכן את מתארת מצב מורכב. שני אנשים אינטיליגנטים ודומיננטים שכנראה נשחקו עם השנים איבדו את יכולת התקשורת, והפכו למרוחקים ונרגנים.
לא קל.למרות שיש צדק מסויים בדברייך לגבי המילוליות הגבוהה יותר של המין הנשי, נראה לי כי במצבכם אין הרבה ברירות.
אפשר כמובן להמשיך כמו שאתם עכשיו - סוג של סטטוס קוו לא מוצלח. אך, מכיוון שאת סובלת מהמצב, ואני משערת לפי תיאורך שגם בעלך לא ממש מרוצה, יש צורך לעשות שינוי.
שינוי אחד הוא להיפרד/להתגרש. גם את זה אני לא שומעת שאת רוצה כרגע.
לכן מה שנשאר הוא לעשות מאמץ ולהילחם למען שינוי. למרות שבעלך אינו מעוניין לדבר -גם את חלק מהחבילה הזו-ולך המצב מפריע. לו אני במקומך, לא הייתי מוותרת. הייתי מעלה את הנושא שוב ושוב, עד שהוא היה מבין שאי אפשר להמשיך כך. הייתי חוזרת ומסבירה שהקשר והיחסים חשובים לי אך לא מספקים אותי, ולא נעימים לי, כמו שהם כרגע. אני זקוקה לשינוי ורוצה לדבר על כך. ואם לא ניתן לדבר על הדברים בעצמכם, ניתן לפנות לאיש/ת מקצוע ולהיעזר. אנשים שחיים הרבה שנים יחד ומגדלים ילדים בנוסף לקריירות סובלים מעומס רב אשר לא פעם משפיע על הקשר. לפעמים יש מתחים אשר לא מאפשרים עבודה עצמאית ואיש טיפול יכול מאוד לעזור בכך.
ועוד דבר חשוב- ההזנחה שלו את עצמו מסוכנת לבריאותו, והדברים קשורים זה בזה (מצב הזוגיות והאווריה הכללית, ביחס שלו לעצמו).
שני ספרים שיכולים לתת לך קצת רקע על הנושא:1. סוד הקשר הזוגי -מאת עמוס וצפי צור. 2. אינטיליגנציה אירוטית - מאת אסתר פרל.
בהצלחה, תמר ארצי וינברג
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת.
   12:45 20/07/2010




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו