צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום טיפול זוגי
מנהל/ת הפורום: תמר ארצי ויינברג Msw
  אריקה 17:17 07/03/2011
שלום, אני מנסה להכניס הסטורייה של 8 שנות נישואין במספר משפטים וזה לא קל. אני לקראת לידה רביעית, במשך ההשנים אני תמיד מעלה קרוב ל10 ק"ג במשקל ומתקשה מאוד להוריד לאחר מכן.זה תמיד נושא רציני ביני לבין בן זוגי. כאשר נישאנו הייתי רזה מאוד. בן זוגי אומר לי כל הזמן שזה ממש חשוב לו והוא לא מוכן להתפשר על זה. אציין שבעבר כאשר ירדתי במשקל תמיד היה צריך עוד משהו, עיצוב בטן/ירכיים (הוא קורא לזה עבודה על "האגס"). נושא זה כבר לעוס אצלינו וגרם לי להוזיל דמעות לא מעטות. קשה לי מאוד במיוחד בתקופה שאחרי לידה שזו אמורה להיות תקופה מרגשת הואנתקע כל הזמן על העניין של המשקל ומציב לי לוח זמנים של כמה אני צריכה לרדת בתוך פרק זמן מצויין. בהריון האחרון הצלחתי לשמור אבל גם ככה הייתי ב10 ק"ג עודפים. הגעתי למצב מאוד לא בריא בו אני פשוט משקרת לו ואומרת שאני אכן בדיאטה וכל שבוע אני מדווחת על משהו אחר ירידות של בין חצי קילו למאה גרם, תלוי במה שאני חושבת שדרוש. כעת ששה שבועות לפני התאריך, אני ממש לחוצה נראה לי שהוא יהיה ממש בשוק לאחר הלידה (הוא לא יודע כמה אני שוקלת, למרות שהוא כל הזמן מנדנד לי)כאשר יראה שאני לא רזה כפי שהוא מצפה.
קשה לי עם זה שהוא לא מוכן לקבל ולאהוב אותי כמו שאני, הוא טוען שכל הגברים כך. היו פעמים שממש הגעתי להחלטה לסיים את הנישואים, אבל קודם כל חבל לי על הילדים ושנית כל עם כל הכעסים שלי עליו הוא אכן אדם טוב ויש לנו זמנים טובים יחד.
אני לא יודעת אם זה משנה אבל הוא טוען שיש לו טראומה מזה שאמא שלו הייתה שמנה וכשהיה קטן תמיד התבייש שרק אמא שלו נראית כך ושאר האמהות לא (הוא גדל בסביבה מאוד סטייליסטית).
עלי לציין שהעודף משקל שעליו אנו מדברים הוא בין 10-15 ק"ג. ובאופן כללי הוא מאוד מקפיד על המראה החיצוני שלי וזה ממש מכביד.
אשמח לקבל תובנות
תודה רבה
   תמר ארצי וינברג 12:52 08/03/2011
שלום אריקה.
מצוקתך מובנת, לא ניתן להיות בהריון בלי לעלות במשקל. את עוברת הריון רביעי תוך 8 שנים, זה אינטנסיבי ולא פשוט הן לנפש והן לגוף. אני משערת שבן זוגך היה שותף לרצון להרות ולהביא ילדים לעולם, האם?
יחד עם זאת משהו כנראה קשה לו ומטריד אותו וזה מקבל דגש דרך נושא המשקל. העובדה שהוא מקשר את זה לאמו רק מחזקת את ההבנה כי זה קשור לקשיים שונים שלו שלא מאפשרים לו להיות נדיב כלפייך ומקבל.
אין ספק שלא טוב לשקר לו, אך ברור שאת חייבת לאכול ולעלות במשקל.
אכן אפשר להיפרד אך כפי שאמרת חבל על הקשר והילדים. הייתי מציעה לנסות לשוחח עימו, להבהיר כמה קשה לך עם המסרים הללו ולהבין מה קורה לו בהקשר זה.
יתכן שיהיה כדאי לכם לפנות לטיפול זוגי ע"מ לברר את הסוגיה ולנסות לשפר את ההרגשה וההבנה בניכם.
בברכה תמר ארצי וינברג
מנהלת הפורום
מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו