צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
קורס הכנה ללידה עננים
מנהל/ת הפורום: בוגרות קורס דולות ומדריכות ביה"ס אמנות הלידה
  אוף, צריכה לפרוק קצתנועה 08:44 16/07/2009
יש קומונה מסויימת בתפו שאני כותבת בה יחד עם עוד כל מיני בנות, שרובן רואות את העולם בגישה הרבה יותר קונבנציונלית ממני (לא קשה, הא?).
באחד הדיונים שהיו שם הוזכרה העובדה שנסעתי מליס ללניאדו בפתיחה 3, וקיבלתי על זה תגובות לא נחמדות, בלשון המעטה.
החל מכך שזו היתה שטות, שעשיתי את זה בגלל אג'נדה שלי ולא כי זה היה הדבר הנכון לעשות, שפעלתי מתוך פחד ולא מתוך חשיבה הגיונית והכי מעצבן - שפעלתי לטובתי האישית ושמתי אותה במקום הראשון, ולא את טובתו של רע.

באמת, כל כך קשה להבין שזו כן היתה בחירה מושכלת, שזו היתה הדרך שלי להגיע לתוצאה של אמא בריאה ותינוק בריא, שאם מישהו היה נוגע בלידה הזו והפוסט היה מתחיל אחרת, בכלל לא בטוח שבריאות שני הצדדים היתה נשמרת (נכון, אף אחד לא היה מת או חוטף נכות קשה, אבל ילד שלא יונק, נגיד, זו פגיעה מספיק בלתי הפיכה)?
שבעיני זה היה הדבר הנכון וההגיוני לעשות?

זה עד כדי כך מופרך?

לא יודעת למה זה כל כך עצבן אותי. בד"כ אני אומרת על דברים שגוררים תגובה כזו שאולי יש בהם שמץ של אמת ולכן הם כל כך נוגעים. אבל כאן - ממש לא. אני אמנם מאושרת מהבחירה שלי וחושבת שהיא בהחלט היתה לטובתי, אבל על חשבון רע? נו, באמת.
למה, באמת, כל כך אכפת לי...?
   היי נועהנאורה 17:38 17/07/2009
את מגיבה בצורה שכזו מהסיבה הפשוטה שאין דבר חשוב בעולם הזה עבורך כמו רע (זה בא עם האמהות). זה פוגע מאוד כשמעמידים את העובדה הזו בספק, ועוד בצורה כל כך בוטה שהיית מסכנת את חייו של התינוק שלך עבור אג'נדה שלך.

אני חושבת שהתגובה הזו היא בת דודה של האמירה -
עם כל הכבוד ללידה בבית, צריך לחשוב קודם על הסיכונים.
וקרובת משפחה של -
עם כל הכבוד לרצון שלך בחווית לידה מעצימה וטבעית ובלה בלה בלה, הכי חשוב תינוק בריא ואמא בריאה.

אלה תגובות שנובעות מהשקפת עולם שלידה בית חולימית סטנדרטית היא בריאה יותר. המחזיקים בדיעה הזו, לרוב בגלל חוסר ידע פשוט, לא מבינים משהו מאוד בסיסי -
שהרצון של נשים רבות בלידה בבית, לידה טבעית, לידה בלניאדו במקום בליס גם ב-3 ס"מ פתיחה, לא נובע רק מהרצון שלהם בחווית לידה מסויימת, אלא נובע בראש ובראשונה לעיתים קרובות ברצון בלידה בריאה עבור התינוק ועבור עצמן.

אז אני מבינה ב-100% למה לקחת את זה קשה. אבל תזכירי לעצמך שאת החלטת את ההחלטה שלך בהתבסס על ידע מבוסס. וגם אם זה לא היה המצב, גם אם היית מחליטה בהתבסס על תחושת בטן מוצקה, זה עדיין היה לגיטימי. המגיבים לא מסוגלים להבין את השיקולים שלך ולכן קצת נבהלים מההחלטה הלא קונבנציונלית שלקחת. תוסיפי לכך את מדיום האינטרנט, שמותיר ומעודד אנשים לכתוב ככל העולה על רוחם בלי לשקול לעומק את התחושה שזה יעורר בקורא, ותקבלי תגובה מבעסת מאוד.

זהו. זה שלהם. זה לא שלך.
מקווה שבינתיים הצלחת להותיר את זה, לפחות חלקית, מאחורייך.
בפעם הבאה שדיון כזה יעלה, פשוט תזכירי את החלטתכם לא לימול את רע, ותראי איך הנושא מתחלף בצ'יק ;-)

חיבוק גדול
נאורה
   |חיבוק|נועה 20:39 17/07/2009
אמא בריאה ותינוק בריא. המשפט הזה, אגב, נאמר כמה וכמה פעמים בדיון ההוא. כאילו שלי זה לא היה חשוב.

מה בעצם אכפת לי כל כך? עד כדי כך חשוב לי להוכיח שאני צודקת? למה? להיות חכמה זה לא מספיק?

כבר יותר קל להודות בטעות מאשר להודות בהחלטה נכונה. כשיש טעות עם נזק מובהק, בד"כ גם יש איזשהי נקודה שעליה אפשר להגיד "לו רק הייתי עושה אחרת". הפקתי לקח. למדתי משהו.
מה כבר למדתי כשעשיתי הכל נכון?

חשבתי זרוק איזו מילה על ברית מילה, אבל זה אומר לשרוף כמה גשרים לגמרי. המחשבה הזו לגמרי עברה לי בראש. הרי כל אלו שבמלו את בניהן כי הן לא רצו להתווכח עם הבעל/המשפחה/המשפחה של הבעל הן דוגמה מצוינת לכאלו ששמו את עצמן לפני הילד (להבדיל מאלו שמלו מסיבות דתיות או כדי שלא יצחקו על הילד - סיבות שאני אישית לא מסכימה איתן אבל הן בכל זאת נובעות מתוך טובת הילד ולא טובת עצמן).
אבל יש שם יותר מדי כאלו, שמאוד ייפגעו אם אני אעלה את הנקודה הכואבת הזו שוב.
ואז יצאתי צודקת בקושי וחכמה - בכלל לא.
ואז מה נשאר?

(ארוחת ערב. יש עוד הרבה מה לשפוך, עוזר לי לדעת שיש מישהו שקורא את זה... תודה)




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו