צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום גסטרו ילדים
מנהל/ת הפורום: ד"ר אילה ירון
  אמא מודאגת ואובדת עצותאסתי 23:06 01/09/2011
שלום ד"ר אילה. אני מתנצלת על האורך.. בתי היום בת 4 וחצי . בגיל שנתיים וחצי בעקבות חוסר עליה במשקל וקומה נמוכה עברה בדיקות דם וביופסיה במעיים לגילוי צליאק והתשובות יצאו לא החלטיות (נוגדנים לגלוטן יצא שלילי אך IGA היה נמוך מאד ובביופסיה- הסיסים נמצאים אך לא במצב טוב) . נאמר לנו להתחיל דיאטה . במשך שנתיים היא התנזרה מגלוטן אך בבדיקות המשקל והגובה לא נראה שינוי כלל. השינוי היחיד- כאבי בטן ושילשולים שהיו נעלמו, רמת IGA עלתה כמעט לרף הנורמלי והתיאבון השתפר מאד.
כעת הומלץ לנו להתחיל חשיפה לגלוטן במשך חצי שנה ואז לבצע שוב בדיקות דם ולראות האם יש שינוי. מזה חודשיים הילדה אוכלת הכל כולל לחם . בחודש האחרון יש ירידה אצלה בתיאבון, היאממש מסרבת לאכול ואם הייתי מסכמת מה היא אוכלת, זה בגדול- כלום! ובשבועיים האחרונים מתלוננת על כאבי בטן. אין לה שלשולים.
השאלה שלי- האם צריך להמתין עוד 4 חודשים כדי לחכות שנראה שינוי גם בבדיקות הדם או שסימנים אלה מעידים שיש צליאק ובינתיים האם לא נגרם נזק לגוף? והאם יש אפשרות שלחם אסור אך מוצרים שיש בהם מעט גלוטן- מותר? לבי אומר לי שהיא כן רגישה אך האם לאמלל אותה לכל החיים רק בגלל חוסר וודאות? היא כ"כ שמחה מאז שמותר לה הכל..
אני ממש מודה לך על הזמן והסבלנות! אסתי
   תשובהדר אילה ירון 18:42 02/09/2011
זו סוגיה הדורשת יעוץ מסודר, היות והתחלתם לתת גלוטן ויש קליניקה תנסו כבר עכשיו לראות סרולוגיה לצליאק אם יהיה חיובי יחסוך עוד המתנה, אך גשו ליעוץ מסודר. בהצלחה.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו