צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום גסטרו ילדים
מנהל/ת הפורום: ד"ר אילה ירון
  צואה בהירה וגדולההילה 15:05 12/02/2012
שלום ד"ר ירון,
בני בן שנה וחודשיים , בגיל 9 חודשים נכנס למעון יום ויומיים לאחר מכן הבחנו בצואה צהובה , מסריחה מאוד וגדולה. בנוסף, מאותו היום תדירות היציאות עלתה ל-4-5 פעמים ביום ( לפני כן היתה 1-2 ).
הוא עבר בדיקות דם כלליות ומעבר לברזל נמוך - 21 , לא נמצאו ממצאים פתולוגים.
יש לציין כי עד גיל שנה וחודש ינק ולכן לא קיבל תוספת ברזל.
מספר פעמים עקב מחלה או סיבה אחרת במהלך חמשת החודשים אשר הוא היה בגן הנ"ל הוא נשאר בבית לתקופה של שבוע, ובתקופה אשר שהה בבית הזו היציאות פחתו ל-3 פעמים ביום אפילו 2, אך ללא שינוי משמעותי בצבע או במרקם.
בדיקת דם לצליאק היתה שלילית.
מבחינת אחוזונים - נולד אחוזון חמישים בגובה ומשקל ומגיל שבעה חודשים החלה מגמת ירידה וכעת התייצב על אחוזון 15.
בנוסף כחודש לאחר הכניסה לגן הופיעו כתמים שחורים על השיניים (שנבדקו ע"י רופא השיניים והוא שלל עששת ).והפסיקה צמיחת שיניים - השן הראשונה יצאה בגיל ארבעה חודשים ולאחר מכן יצאו עוד כשש שיניים במרווחים שווים אך מזה חצי חמישה חודשים לא הוציא אף שן.
בשלב מסויים לפני כחודשיים ביצענו למשך שבועיים דיאטה ללא גלוטן - אשר שינתה את צבע היציאות אך רק לקראת סוף השבועיים היתה ירידה גם בתדירות.
כעת , הוא חזר לאכול גלוטן מזה 3 שבועות על מנת להמשיך את הבדיקות.
לפני כשבוע העברנו אותו למעון יום אחר , ומאז תדירות היציאות עומדת על פעמיים ביום אך המרקם משתנה וגם הצבע - לעיתים זה תקין ולעיתים זה גדול וצהוב ורך.
מה דעתך?
תודה מראש,
הילה
   צואה בהירה גדולהדר אילה ירון 19:48 13/02/2012
לא ברור כלל אם יש בעייה. קודם כל גם לתינוק יונק יש לתת ברזל. ויתכן ולכן קיים חסר כרגע. לגבי היציאות תשלימי בדיקות צואה לפרזטים ותרביות במידה ותקין תבצעי גם בדיקה סרולוגית לצליאק ותנדי לכשבועיים תמ"ל ללא לקטוז (במידה ואינו יונק כרגע). גשי ליעוץ גסטרו מסודר.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו