צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פורום גסטרו ילדים
מנהל/ת הפורום: ד"ר אילה ירון
  ילדה בת 3 טיפול בעצירות - סליחה על האורך...אורה 10:29 16/04/2012
בס"ד
שלום ותודה על האפשרות להתייעץ איתך כאן,
הילדה שלנו עוד מעט בת 3, בד"כ עם טיפה עצירות - אם לא היתה עושה יום יומיים הייתי מביאה לה מחית שזיפים מיובשים, ואם זה לא עבד אז כף שמן פרפין (כהוראת רופא הילדים) ובד"כ זה עבד.
לפני מס' שבועות היתה חולה עם אנטיביוטיקה ובעקבות כך, בשילוב עם גמילה מטיטולים (דווקא שבוע הלך בלי בעיות) התחילה עצירות רצינית יותר, לא עשתה 4-5 ימים. רופא הילדים אמר לתת פעמיים ביום שמן פרפין ופעמיים ביום נר, אך היא היתה עושה בקושי רב רק בעקבות הנר ורק קצת "אבנים". בעקבות התייעצות עם מומחית בגמילה, הפסקנו עם הנרות, השארנו שמן פרפין פעמיים ביום והפעלנו "אימון התנהגותי" שאכן פעל ב"ה והיא התחילה לעשות פעם ביום, עדיין בקושי. (כמו כן ניסיתי יומיים "נורמלקס" במקום השמן פרפין, אך הפסקתי כי זה עשה לה כאבי בטן נוראיים.)
בשבת האחרונה היא עשתה בערך 10 פעמים ביום, במנות קטנות, בהתחלה רק "אבנים", ואח"כ זה הפך לנורמלי.
אתמול יום א', עשתה כנ"ל רק פחות פעמים, וביציאות הראשונות ראיתי קצת דם. היא לא התלוננה, ואח"כ גם הדם הפסיק, אבל אני קצת מודאגת והשאלה היא כזאת:
כמה זמן בכלל אפשר להשתמש בשמן פרפין בלי שזה יגרום נזק או תלות??? (עכשיו היא כבר שבוע וחצי על פרפין פעמיים ביום)
ומתי אפשר להפחית לה את המנה לפחות לפעם ביום? (אנחנו משתדלים כמובן דיאטה, יותר מים, ירקות, אבל בפסח לא יכולנו לאסור עליה מצה לגמרי, אולי גם זה עשה את שלו)
מה היית מציעה לעשות בהמשך? תודה רבה!
   ילדה בת 3 דר אילה ירון 14:11 16/04/2012
את הדימום הרטלי חשוב לבדוק לראות שאין פסיורה ולכן יתכן שנמנעת מיציאות היות וקיים כאב. לגבי שמן פרפין אין בעייה גם אם תזדקק לחודש+. תנדו בהדרגה לאחר כחודש לרדת במיון ולהרבות גם בתשיה בנוסף לכלכלה עשירה בסיבים. בהצלחה בריאות שלמה.
   המשך התייעצות בעקבות בלבול...אורה 09:46 22/04/2012
תודה על תשובתך, וסליחה,
פיסורה ברוך ה' אין,
למרות שכתבת לרדת במינון רק לאחר חודש, התחלתי לצערי להביא לה פרפין פעם ביום במקום פעמיים, כבר כעבור שבועיים וחצי, כי היא כבר היתה עושה 10 פעמים ביום. ועכשיו לאחר מס' ימים של פרפין פעם ביום היא שוב מתקשה, זה בסוף יוצא אבל לאחר הרבה מאמצים במשך היום וכאבי בטן (לא נוראיים). אז העליתי לה את זה שוב לפרפין פעמיים ביום והיא עדיין מתקשה. השאלה מה עכשיו, להמשיך את הפרפין פעמיים ביום עד שיעבור חודש (חודש ממתי? מתחילת הסיפור או מעכשיו?) או עד שהיציאות מלכתחילה תהיינה קלות (לא אבנים)? ואח"כ כמה זמן להמשיך עם פרפין פעם ביום? היית ממליצה אח"כ אולי לעבור למשהו על בסיס קבוע כמו "פגלקס"? תודה רבה...




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו