צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
רפואה משלימה
מנהל/ת הפורום: לינוי הופמן, ורד לב
  קינסיולוגיההילה 22:56 01/04/2008
שלום לכולכן,
אני קוראת קבוע בפורום, נהנת ממנו ובעיקר מהעצות השונות. אך למה אף אחת מכן לא מזכירה את שיטת הטיפול הקינסיולוגית??? שיודעת לאבחן בדיוק רב אלרגיות ורגישויות אצל תינוקות, מטפלת בשיטת תרגילי מוח בילדים שנולדים עם שיתוק מוחין, PDD,לקויות למידה, כל מיני בעיות רגשיות גם אצל מבוגרים ועוד...
אם נושא הקינסיולוגיה לע מוכר אשמח לספר...

אני קינסיולוגית בכירה עיקר עבודתי עם תינוקות וילדים בעלי תיסמונות שונות.
סך תקופת הטיפולים היא קצרה בגלל יעילותה והצלחתה של הקינסיולוגיה.

בארגז הכלים של הקינסיולוגיה: איזונים המשלבים תרגילי מוח, אסטרטגיות, רפלקסים, מגע בריאות, בדיקות שריר
   שלום הילהגילי אבישי 23:08 01/04/2008
לשאלתך,אני לא כותבת או ממליצה על מה שאינני מבינה בו מספיק כדי לעשות כן או לחילופין לא יצא לי אישית להכיר מטפל שמתאים להבטחות.
המקום פורום ציבורי והמידע צריך להימדד ולהישקל היטב.
ציינת בהודעתך הרבה מאד תחומים והמלצה די גורפת לשימוש בקינסיולוגיה.
מנסיוני ,גם שיטות טיפול רב תחומיות מועילות יותר ופחות לפי התאמה אישית לשיטה וכן למטפל עצמו.
את השיטה אני מכירה באופן כללי,התנסיתי בה פעמים בודדות ולי עצמי לא הניבה את התוצאות להן ציפיתי.זאת למרות שמקריאה אני מתרשמת שיש מה להציע.
לכן אשמח אם תרצי לשתף אותנו בנסיונך המקצועי,להסביר מהי השיטה ומה ההגיון הטיפולי מאחוריה.
לגבי המלצות את כמובן רשאית להמליץ אך אשמח אם תוכלי לצרף איזשהו נתון אוביקטיבי בעזרתו יוכלו אנשים להתרשם למידת ההתאמה למקרה שלהם.
אם תשימי לב,על אף התמחותי ברפלקסולוגיה שבה אני רואה הרבה תוצאות,אני משתדלת להמליץ בעוד כיוונים .
ליל מנוחה
ושוב תודה על הארת העיניים
גילי אבישי
   מסכימה עם גיליורד לב 14:23 05/04/2008
יש לי מעט הכרות עם קינסיולוגיה בעצמי.
שוב, לא מספיק בכדי להמליץ.
מודה שזה לא אחד הדברים הראשונים שעולים לי לראש...
   קינסיולוגיה מהי-למי שמתעניןגילי אבישי 22:42 05/04/2008
קינסיולוגיה הינה תורה הליסטית. התורה מתייחסת אל האדם כאל ישות שלמה של גוף, רוח ונפש.
הוא אינו רק אוסף של עצמות, שרירים, עצבים, נימים, עורקים וכו', אלא מכלול של גוף, מחשבה, רגש, רצון, אמונה, הוא אוצר בתוכו את חוויותיו, ניסיונותיו, צלקותיו, הטראומות שעבר, פחדיו.......את כל מה שעבר מרגע ההפריה. גם ברחם יש לעובר רגשות, חוויות, ניסיונות, צלקות.
הטיפול הקינסיולוגי אינו מפריד בין המערכות השונות. הן קשורות קשר משמעותי וחד משמעי ויש להן השפעות רבות אחת על השניה.
הרפואה הקונבנציונלית מטפלת בסימפטום. הדלקת שנוצרה היא הסימפטום, הגורם לה הוא דבר אחר שאליו אין הרפואה הקונבנציונלית מגיעה ובו אינה מטפלת. לכן ישנם מחלות כרוניות רבות, הסימפטום מטופל ולעיתים קרובות בהצלחה אך הגורם עדיין קיים, עדיין לא טופל, ואז הדלקת תופיע שוב, ההתקף יופיע שוב, המחלה תקבל אולי צורה אחרת, אבל לא ריפוי.

מקור המילה קינסיולוגיה הוא מן המילה קינטיקה - תורת התנועה. תנועה
בגוף מתבטאת בשריר והקינסיולוגיה כולה מתבססת על בדיקות שריר עדינות.
בדיקות השריר הן דרך לקבל מידע חיוני מן הגוף של המטופל, הגוף יודע וזוכר הכל על עצמו חוויות, רגשות, אמונות...
המטפל הקינסיולוגי מחפש חסימות אנרגטיות שונות, פיזיות ונפשיות. חסימות אלו עוצרות את התנועה בגוף. בגוף כל הזמן חייבת להיות תנועה, תנועה לא רק פיזית אלא תנועה גם ברובד הרגשי, החשיבתי. חסימות בתנועה יוצרות וגורמות מחלות.

נשאלת השאלה מדוע לא לשוחח עם האדם שיחה רגילה כמו שעושה רופא, פסיכולוג והתשובה היא שבשיחה מילולית יגיעו תשובות מילוליות ממקום מודע.
התשובות שינתנו מן המודע יהיו תשובות שהמטופל בוחר . תשובות שמתאימות למערכת האמונות העכשוויות שלו. תשובות שנובעות מהצורך של כולנו לרצות,להיות שייכים. אולם צורך זה אינו בהכרח מה שאנו חושבים ומאמינים בתת-מודע. לכן תשובה אמיתית חייבת לשקף את מה שהמטופל מאמין בו כרגע אך גם את מה שהוא מכחיש, מדחיק בשל פחד, טראומה, כאב כלומר גם את מה שנמצא בתת-מודע.

תת המודע הוא למעשה כל החוויות אותן חווינו מרגע ההפריה ועד עתה. כל חוויה חדשה שבה אנו נתקלים במהלך חיינו מיד מסווגת, מקוטלגת לחוויה דומה מן העבר.
כלומר אנו חיים את רב חיינו מן עבר - ללא בחירה.
מציאות חיינו האובייקטיבים היא לא מה שהמודע רוצה אלא מה שהתת מודע רוצה ומאמין. החיים האובייקטיביים של האדם יתנהלו לא בהתאם לרצונותיו אלא בהתאם לרצונות הלא מודעים שלו אותם הוא מסתיר אפילו מעצמו. הוא יאבד שליטה בחייו. יאבד שליטה בגורלו. ה"גורל" כביכול ינהל אותו. יקרו לו מיקרים לא נעימים, מחלות, שונות, מערכות יחסים יעלו על שרטון למרות מאמציו המודעים להתנגד לכך.
תת המודע הוא שמנהל את חיינו, בריאותנו הפיזית והנפשית, מערכות יחסינו עם הורינו, בני זוגנו, ילדנו, חברנו. הטיפול הקינסיולוגי מציע התחברות אל האני האמיתי וניקויו. את הגוף אנחנו רוחצים פעם ביום ואת הנפש לעולם לא. מדוע? התחברות זו היא מפתח להצלחה בחיים, מפתח לריפוי. שקט, שלווה - חיים מתוך בחירה

קינסיולוגיה הינה תורת רחבת היקף. קינסיולוגיה מטפלת גם בגוף ובהצלחה רבה. מטפלת בבעיות רפואיות כמו לחץ דם, סכרת [לא סכרת נעורים] כבד, בעיות קיבה למיניהן, עצירויות, קנדידה מעי רגיז, קרוהן וקוליטיס - לא ריפוי אלא ירידה דרסטית בתדירות ההתקפים, אורטיקריה, אטופיק דרמטיטיס, מיגרנות, בקע סרעפתי , קדחת השחת, אלרגיות שונות, נדודי שינה.

לקינסיולוגיה יש ענף שלם שנקרא קינסיולוגיה חינוכית ובו מטפלים בליקויי למידה אצל ילדים ומבוגרים. בעיות, קשב, ריכוז, התנהגות. האבחון מאבחן ומטפל בפן הרגשי, תזונתי, חסימות בין מוח-גוף ובין מוח ימין ומוח שמאל. התיקון הוא ע"י תרגילים תנועתיים פשוטים ונעימים כל הטיפול הקינסיולוגי הוא טיפול זורם, נינוח ויש בו קיצור תהליכים משמעותי.

העתקתי את הכתוב מאתרה של אסתר לוין וקיצרתי מעט.
שבוע טוב
גילי אבישי
   קינסיולוגיה ותרגילי מוחהילה 22:44 05/04/2008
שלומות לכולם וגם למנהלות הפורום תודה על הפתיחות.


קצת על מה זה מה: (אם למישהו יש להוסיף אז בבקשה, זה ממש בקצרה...)

תחילה הספר " חוכמה בתנועה" של קרה הנפורד הוא מצויין


תרגילי המוח למשל מוכחים קלינית, מחקר כמותי ולא רק איכותי.
תרגילי מוח- סדרה של תרגילי תנועה אשר מפעילות חלקים או את כל ההימספרות השונות במוח ויוצרות שיתוף פעולה אופטימלי בין הגוף ומוח וגם לרגש (מנטרלים מתחים).,על ידי כך נוצרת מטריצה חדשה במוח אשר עוקפת את הקיים. לדוגמא: הילד בתפקוד גבוהה התחיל לדבר בעקבות תרגיל שעובד על שריר הסובך..
אסטרטגיות- הגדרות של מספר שלבים בהתפתחות תנועה שכל אחד חייב לעבור אותם, 6 תהליכים) כל שלב הוא אחרי על תפקוד מסויים בגוף. אסטרטגיות קובעות את ההתפתחות המוטורית והרפלקסים המולדים ובהמשך את הקשרים של המערכות השנות בגוף(מערכת תיאום, כישורי תנועה...) כאשר אסטרטגיה אחת הואטה או לא התפתחה כראוי יש דיסהרמוניה בגוף וכלל המערכות לנו הידע לעבוד על אסטרטגיה/ות שוב מהתחלה והגוף עושה תיקון.
אינטילגנציות מרובות- הליכת שמונה מגרה ונפתחות לנו יכולות בלתי רגילות, כאשר יש לנו גישה ספונטנית ובו זמנית לכל תפקודי המוח...
לגבי בדיקות אלרגיה, בדיקות שרירים (זה כמו מכונת אמת=פוליגרף) כמו בשיטת איפק, אפשר לעבוד איתם עם מבוגרים לא רק לבדוק אלרגיה אלא לשאול את הגוף שאלות רגשיות למשל. אני אישית יודעת בדיקות שררים משתמשת בזה רק למבוגרים ובכדי לקצר תהליכים.

זהו עיקרי הדברים בקצרה,
יום טוב,הילה
   עוד קישוריםגילי אבישי 22:46 05/04/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו