צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
רפואה משלימה
מנהל/ת הפורום: לינוי הופמן, ורד לב
  תופעות לוואי של חומצה פולית מירב 19:49 25/04/2009
שלום רב,
כהכנה להריון המליץ לי רופא בייעוץ גנטי על נטילה של חומצה פולית במינון 5 מ"ג (מינון מוגבר בשל בעיות גנטיות במשפחה המורחבת).
מהרגע שהתחלתי לנטול את הכדורים (בתחילה במינון הרגיל ואח"כ במינון המוגבר) החלו לי דימומים בזמן יציאה, בלי תחושה של הרעה באיזור הטחורים ובלי שינוי תזונתי שעשיר אצלי בד"כ בירקות, פירות ומוצרים "מלאים" - אורז מלא, קינואה, לחם מלא ועוד.
(בעיות עם טחורים היו לי אחרי הלידות הקודמות והצלחתי להתגבר בעזרת תזונה בריאה ושימוש מועט במשחה מכווצת).
יש לציין שנטלתי את הכדורים לפי הוראות הרוקח - מיד אחרי ארוחה לא חלבית.
הדימומים הפסיקו רק לאחר הפסקה מלאה בנטילת הכדורים ואכילה מוגברת של ירקות+זרעי פשתן טחונים בכל הזדמנות אפשרית במשך מספר ימים.
עכשיו אני לא יודעת מה לעשות - להתחיל שוב את נטילת הכדורים? אני די אובדת עצות... (עדיין לא בהריון)

אשמח לכל תשובה, תודה!
   הי מירבגילי אבישי 20:30 25/04/2009
אנא התייעצי עם מומחה לבעיות קרישה משום שעל פניו יכוליות שהסיבה לדמם הינה שהחומצה הפולית אכן עושה את עבודתה ומשפיעה על עודף הקרישיות שלפני נטילתה.
אם אכן כך ראוי לחפש את הבעיה המדממת,אולי יש פיסורה או טחורים פנימיים.

אשמח לשמוע מה שלומך ,העצה ניתנה בשיתוף ד"ר ליאורה אוריאל מומחית לרפואת משפחה
   יש לך עצה לגבי מומחה כזה?מירב 21:37 25/04/2009
עם בעיות של טחורים אני יכולה להסתדר אבל בעיות קרישה נשמעות מדאיגות ומעולם לא רמזו לי על כאלו (ועברתי שני הריונות ולידות תקינים, השניה אף היתה לידת בית בריאה מאד ...)
לגבי פיסורה אני מניחה שאין כי רופאת המשפחה בדקה אותי ואמרה שהיא לא רואה כלום ב"איזור" חוץ מהעובדה שהאיזור נראה טיפה "רגיש" (השד יודע מה זה אומר) והיא אמרה שאין שום קשר בין חומצה פולית לטחורים (אבל עובדה שהגעתי לפה לדעה נוספת) - האם כדאי להתעקש על בדיקות דם (ומאיזה סוג)?
   אם כךגילי אבישי 22:02 25/04/2009
אשמח לדעת מהי הבעיה שבגינה קיבלת מינון כזה של חומצה פולית. זה יעזור לי לברר לעומק.
בכל מקרה דימום לא קורה סתם וכדאי לברר מקורו.
אולי רגישות למזון?
   הסיבה למינון המוגברמירב 23:05 25/04/2009
היא תסמונת נדירה שיש במשפחה שכנראה בכלל לא נוגעת לשרשרת הגנטית שלי (מחלת נורי) וחוץ מזה שיש מקרה של פיגור קל שנוגע במשפחה של בעלי (בלי שידועה הסיבה - לא בדקו שם ולא יודעים ממה זה נובע) ----ובגלל כל אלו נתנו לי בייעוץ הגנטי "בכל מקרה" את המינון המוגבר, נראה לי שזה יותר בשביל להרגיע אותי.
אבל בכל מקרה הדימום (כמה טיפות בשעת יציאה, כמובן לא שטפון) החל מיד כשהתחלתי את החומצה במינון הקל (400 מק"ג), וזה כדור ששלקחתי בהריונות הקודמים ללא כל בעיה.

לגבי תזונה - באמת שלא שיניתי כלום, להיפך - כמה ימים לאחר שהתחלתי את הכדור נסעתי לחו"ל לשבוע ושם גם לא לקחתי אותו וגם הפסיק הדימום כך שזה מוכיח ההיפך (שגם שינוי תזונתי בזמן טיול לא משפיע על זה אלא ישירות הכדור). ועוד לגבי התזונה - לפני 3 שנים העברתי חלק ניכר מהמזונות שלי לתזונה "מלאה", ויתרתי על אורז לבן, פסטות, תפו"א כפחמימה עיקרית בארוחה (אבל לא לגמרי. זה היה למטרות דיאטות ושיפור אורח החיים). בשנה האחרונה אני גם שותה מיץ עשב חיטה מדי פעם .....
בכל מקרה, כשכתבת על קרישת יתר בדקתי קצת ברשת וראיתי שדווקא כן נותנים חומצה פולית למי שסובל מזה אז לא הבנתי את מה שכתבת שדווקא זה גורם לי לדימום בעוד שאצל רוב האנשים זה מה שאמור לאזן את מצב קרישת היתר שלהם (לדלל...)

סורי על המגילה, זה די מטריד ואני אפילו לא יודעת ממי להתחיל - רופאת משפחה (שבכלל אמרה שלחומצה פולית אין תופעות לוואי) או גניקולוג.....
   רגע רגע (-:גילי אבישי 09:14 26/04/2009
ראשית סדר- אם נותנים חומצה פולית לאזן (לדלל) קרישיות יתר,ואם זה עובד,הרי שאם יש משהו(טחורים,פיסורה,פצע...)שכשיש עודף קרישיות אינו מדמם הרי שהוא יכול להתחיל לדמם.

שנית- הרבה פעמים עודף קרישיות או חשד לעודף קרישיות מטופל מעבר לנדרש כך שיכולים להופיע דימומים מעבר לרגיל.לכן למשל יש רופאים שמפסיקים מתן קלקסן למשל כשבוע לפני ניתוח קיסרי. למרות שהדעות חלוקות.

שלישית-לגבי חומצה פולית. אף כי בהחלט אינה ידועה כאלרגנית-הכל יכול להיות. גם אם בהריונות קודמים לא נגרמה תגובה-וטוב שכך, הרי תגובה יכולה להופיע תמיד,כזו היא תגובה אלרגית. יכוליות שאת מגיבה לאחד מהחומרים הלא פעילים שיש בכדור. לצבע או למשהו אחר.

שווה לנסות להגיע למינון המומלץ בעזרת תזונה וצורה אחרת של ויטמין.אולי פרנטל ? זו שאלה שמתאימה לפורום תזונה .

אני מנסה להבין מה מלחיץ אותך.
ברור מתחיל על פי רוב אצל רופא משפחה,בבדיקות דם ושתן.
דם כללית,ספירה .לבקש במיוחד B12 ,ברזל,פריטין.
אפשר לבדוק דם סמוי בצואה אם את ממש לחוצה לדעת שזה לא מגיע מבפנים.
לפעמים אנשים מגיבים למוצרי חלב בצורת דימום בצואה.

אני חושבת שאין סיבה להילחץ וכל הבדיקות הללו רק להרגיעך שבעצם הכל בסדר.

אז אמרנו ייעוץ תזונתי ובדיקות כלליות ליתר בטחון.
אשמח לשמוע מה שלומך
גילי
   תודה רבה על ההרגעהמירב 13:32 29/04/2009
עשיתי בינתיים בדיקות דם ונראה שכאן הכל בסדר (?)
המוגלובין 13.1
Fe - 69
פריטין 66
חומצה פולית - גדול מ-10
ושאר הערכים בהמטולוגיה ובכימיה בדם בנורמה (רק כולסטרול טיפהלה זחל למעלה - 201)
הופניתי לביצוע בדיקת דם סמוי בצואה אבל זה יקח כמה ימים עד שאתחיל לבצע....
מוזר העניין הזה, ועדיין לא נראה לי שזה אלרגיה למוצרי חלב כי כשהפסקתי את הכדורים (החומצה הפולית) הדימום הפסיק כאמור ואני צורכת מוצרי חלב כרגיל (מעט בכל מקרה)
הרופאה אמרה לי לא ליטול בינתיים את החומצה (גם בגלל בדיקת הצואה) אבל זה לא פותר לי את הבעיה בטווח הרחוק - חוץ מלפתור את זה בתזונה - מולטי-ויטמין (שלפני כמה חודשים התחלתי לקחת אך הפסקתי גם בשבועיים האחרונים "לנקות" את הגוף) + הרבה עלים ירוקים וכבד ....
   תשמעיגילי אבישי 21:58 29/04/2009
מאחר והחומצה הפולית היא ליתר בטחון ובגלל שלא ברור לחלוטין מה כן יעבוד וכו' ומשום שבהחלט אפשר לקבל אותה מתפריט עשיר ומתוסף תזונה משולב,
פשוט תמשיכי כך. תרגעי,כי זה לא פחות חשוב .




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו