צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
רפואה משלימה
מנהל/ת הפורום: לינוי הופמן, ורד לב
  תזונה ותוספים במקרה של עששתשירין 19:27 11/12/2007
שלום ורד,
לבתי בת הארבע אובחנה עששת חמורה, שעלולה להצריך טיפול בהרדמה כללית.
אנחנו מאוד מקפידים על צחצוח יסודי פעמיים ביום, הילדה לא אוכלת הרבה ממתקים. אבל, כן נוטה לאכול הרבה ארוחות קטנות מפוזרות על-פני היום, ויש קושי להגביל אותה לכמה ארוחות גדולות יותר (למרות שאני מנסה כעת). היא גם אוהבת לאכול בעיקר סנדויצ'ים ופחות אוכל מבושל, כך שכנראה האוכל נוטה להידבק לשיניים. עוד פרט חשוב - היא ינקה בלילה עד גיל שנה וחצי (ולא צחצחנו בלילה אחרי הנקה), והמשיכה לינוק ביום עד גיל מאוחר.
השאלה היא, האם יש המלצות תזונתיות ו/או תוספים שאפשר לקחת במקרה כזה. שלא במפתיע, גם אצלי התחילו בעיות של עששת מאז ההריון (קודם היו לי שיניים בריאות למדי). יכול להיות שזה מעיד על חוסרים בזמן ההריון - אולי מחסור בסידן או במינרלים אחרים בתזונה שלי?
תודה מראש,
ש.
   עששתגילי אבישי 20:57 11/12/2007
איזה ספור.
עששת יכולה להיגרם ממספר גורמים ובהחלט לא כולם קשורים לציחצוח. תורשה,חריצים על השיניים,טראומה בלידה(!!!!),אנטיביוטיקה...בקצור יש ויש. למרבה המזל וההפתעה הרבה פעמים שיני חלב עששתיות ושיני הקבע אחריהן דווקא לא!
בגלל ההרגל הטוב מאד של הרבה ארוחות קטנות ובגלל השילוב הרע עם עששת כדאי פשוט להרגיל בציחצוח קל אחרי כל ארוחה,לפחות שטיפת הפה במים ויריקה שלהם.
מה לעשות...
לרוב התוסף שנותנים הוא פלואור אבל עם המים באזור מגורייך מופלרים כבר-אין סיבה להוסיף.
מה עוד? רופאת השיניים של ילדי המליצה ואף עשתה מן חיפוי לשיניים .הניקוי חשוב מאד.תקני לה מברשת קטנה נוספת לפי בחירתה ולמדי אותה להשתמש בחוט דנטאלי,ממש כך.
בהצלחה רבה ושלא יחזור עך עצמו.
   גילי - תודה רבה! הרגעתשירין 20:43 14/12/2007
אותי מאוד, הן לגבי האפשרות ששיני הקבע יהיו "בסדר", והן לגבי ההרגל של ארוחות קטנות.
אכן נקפיד על צחצוח אחרי כל ארוחה כזו. גם בחוט דנטלי התחלנו להשתמש. אני אשאל את רופא השיניים על החיפוי. זה סוג של איטום חריצים?
שבת שלום!
ש.




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו