צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  גמילה מהרדמות עם בקבוקת.ה. 21:09 05/04/2008
אורית שלום,
בני המתוק בן השנתיים רגיל מאז שהיה תינוק (באשמתי, כמובן..) להרדם עם בקבוק. מעולם לא מצץ אצבע או מוצץ.כעת נראה שהגיע הזמן להגמל מהרגל זה. בשנת הצהריים בגן הוא נרדם בקלות ללא בקבוק, אך בבית - זה לא הולך. התחלנו לדלל את הבקבוקים ולנסות להגביל כמויות, הוא בוכה ממושכות ולא נרדם עד שהבקבוק בפיו. (יש לנו טקס שינה ויש לו בובה קבועה עימה הוא ישן). בנוסף, בעבר כבר ישן לילה שלם אך זה נהרס בעקבות מחלות וכיום מתעורר כ 4(!) פעמים בלילה וחוזר לישון רק עם בקבוק.נשמח לשמוע הצעות כיצד ניתן לסייע לו ולנו לעבור את התהליך בשלום.
תודה רבה!
   להתעקשאורית גודקאר, פסיכולוגית 20:02 07/04/2008
שלום לך,
מכיוון שכבר עברתם תהליך של דילול הדרגתי והיפרדות מהבקבוק, ומכיוון שהוא כבר הוכיח שהוא מסוגל להעביר לילה שלם בלי בקבוק, וכמיוון ששינה עם בקבוק היא מזיקה ביותר לאורך שנים לשיניים שלו, לחניכיים שלו, ולגופו בכלל (את ממש לא רוצה לדעת כמה יכאב ויהיה לו קשה לעבור טיפולי שינים קשים, יישור שינים ופלטה, ועוד ועוד), התערוררויות תכופות גם הן לא עושות טוב לאף אחד, זה מפריע לו לגדילה התקינה, וזה ממש עניין של הרגל. אין מנוס מלהפריד בנחישות ובצורה שאינה משתמעת בינו ובין הבקבוק. הוא כבר בגיל שאפשר לומר לו בישירות - מהלילה ישנים בלי בקבוק, אם תתעורר, אנחנו נבוא לדאוג לך, אבל לא תקבל יותר בקבוק בלילה. אמירה מפורשת, ואחריה ביצוע מפורש. קחו בחשבון לילה של צעקות והתעוררות, אבל זה יעבור כשהוא יבין שאתם נחושים. גשו אליו, לטפו אותו בראש, הזכירו לו שאין יותר בקבוק במיטה, ואחר כך חזרו למיטתכם וחכו כמה דקות. נסו להזהיר את השכנים שעשויות להיות צעקות כדי למנוע אי נעימות, אבל אין סיבה לענות אותו וליצור לו בעיות עתידיות - הבקבוק חייב ללכת! הוא יבין שאתם רציניים ויקבל את ה דין. הוא ילמד לחזור לישון בלי הבקבוק כפי שכבר למד פעם אחת, ואתם עוזרים לו בכך מאד.
מקווה שתאזרו כוחות למשימה, למרות החשש המובן. (למה צריך בקבוק בכלל בגילו, אגב... הוא יכול לאכול מצוין הרי) לעיתים גידול ילדים כרוך גם בעבודה שאינה נעימה וקלה, אך זה חולף, ואינו משאיר משקעים אם אתם מבינים שחייבים להיגמל מהבקבוק.
בהצלחה,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   תודה על תשובתךת.ה. 22:03 10/04/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו