צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  התנהגות חריגה לאחר לינה פעם ראשונה אצל האבirisim 21:33 05/04/2008
שלום לך אורית,
בתי בת השלוש ועשרה חודשים, לנה פעם ראשונה אצל אביה בסוף השבוע. לפני שהלכה, אמרתי לה שהיא יכולה לבחור האם היא רוצה לישון אצל אבא, ולמרות שביקשה ממני פעמים לחזור הביתה בטלפון, בסוף נשארה ונרדמה. בבוקר היה לה מצב רוח טוב בטלפון.
חייבת לציין שהיא עדין יונקת לפני השינה, אך זה כבר יותר בשביל הכיף. הלינה אצל האב נפסקה בבית המשפט למרות התנגדותי כיון שהקשר עם האב לא היה הדוק בשנתיים האחרונות, ולדעתי הדבר קשה לה עדין. אני פרודה יותר משנתיים, בעצם מאז שהיתה בת שנה וקצת.
כאשר חזרה במוצ"ש הביתה, אמרה פעמיים שהיא שונאת את אמא. ונודע לי שאמרה זאת גם כאשר היתה עם אביה. לא ידוע לי אם אביה מדבר עלי רעות בנוכחותה. אני מבחינתי, שיערתי שזה אולי קשור לכך שהיא כועסת עלי שהשארתי אותה אצל אביה, וכאשר שאלתי אותה, היא אישרה את זה, אולם לא ניתן לדעת בביטחון בגיל הזה.
אני נמצאת במצב מאד קשה רגשית. זוהי ילדה רביעית, ומאז ומתמיד גידלתי את ילדיי לבד (כאשר האב היה וגם כשלא היה).ניסיתי לדחות את הלינה שלה אצל אביה, אבל לא הצלחתי.
מה דעתך? (היא לנה אצל אביה יחד עם אחותה בת ה-7, שגם דיווחה שלא הצליחה להרדם כל הלילה)
תודה,
   אבא אמא וילדיםאורית גודקאר, פסיכולוגית 20:08 07/04/2008
שלום איריסם,
החוויה של פרידה ופירוק הבית היא אכן קשה מאד, לכולכם בוודאי. אין דרך קלה לעבור את התקופה הזו של ההתסגלות ובנית הקשר באופן שונה מכפי שהיה עד כה - בית חדש, לעיתים בני זוג חדשים. זה קשה מאד.
נשמע שחלק מהקושי הוא גם שלך - קשה לשלוח ילדה צעירה כל כך לבית זר, בלעדיך. גם לי היה קשה להיפרד מילדיי בגיל כזה! ברור שיהיה צורך להתרגל למצב החדש, למקום החדש. ברור שלא יהיה קל לעשות את המעברים הללו.
מעבר לכך, נשמע לי שהשאלה לגבי היחס של האבא של ילדיך אליך כשאת לא נוכחת לא בהכרח קשור לסוגייתה שינה - הוא הרי יכול לדבר בך סרה גם במשך מפגש של חצי שעה! אין הבדל מהותי, לבד מהקושי לבטוח בדבר היקר לך ביותר אל מול שאת חשה כלפיו חשדנות ואי אמון.
בסוגיות כה כבדות נראה לי נכון וחשוב להתייעץ במפגש פנים אל פנים, כדי לבדוק מה החלק שלך בעניין, שאותו יש לעבד, מה החלק של האב, שאולי ירצה גם הוא להתייעץ, ומה הצרכים של כל אחד מהילדים, ושל כולם כקבוצה. הפסיקה החוקית כאן היא סוג של אילוץ, וכולנו חיים עם אילוצים, נעימים יותר או פחות, שעלינו לקבל. אם את מחפשת סעד משפטי - הרי שאיני הכתובת המתאימה. אם את מחפשת עדה מומחית - גם כאן איני יכולה לראות עצמי כמומחית במצבים כאלו. אם את זקוקה לכתובת לעיבוד הרגשות ובניית ההתמודדות שלך כאם - אשמח לעזור.
להתראות,
אורית




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו