צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  הכנה לאח חדשצפי 10:32 08/04/2008
שלום אורית,

קודם כל, רוצה להודות לך על כך שעזרת לי מאד בשאלה איך לדבר עם בתי על הלידה המתקרבת, עם כל השאלות שעולות אצלה.בעקבות ההתכתבות כאן, הרגשתי יותר בטוחה לדבר, לענות על השאלות שלה. ואכן, כמו שהמלצת, עברנו ביחד על התמונות שלי מההריון איתה, ואח"כ - כשהייתה תינוקת קטנה. עבורי היה מרגש מאד, ואני חושבת שגם עבורה.

כעת אני כבר ממש קרובה ללידה, התחלנו לדבר על הלידה ממש - מה יהיה, וכו'. הסברתי לבתי שאבא יבוא איתי, כי אני זקוקה לעזרתו, כמו שעזר לי כשהיא נולדה וכו', והיא תהיה עם סבתא. היא מאד נעלבה, בכתה. אמרה שגם היא רוצה לבוא איתנו ללידה של התינוק. אני מרגישה שזה לא כל כך מתאים שהיא תבוא לבית היולדות. האם אני טועה? מה להסביר לה?

תודה!
   מחכים לאחאורית גודקאר, פסיכולוגית 15:59 08/04/2008
שלום צפי,
שמחה מאד שעזרתי לכם, ושהיתה לכם נחת והתרגשות יחד. זה כל כך חשוב!
נשמע שחשוב לביתך להיות חלק מהמשפחה ושותפה בכל האירועים החשובים במשפחה - אז הציעי לה במה היא יכולה להיות שותפה - איך צעזור לאבא להרכיב את העריסה לאחיה, איך תקשט לו את החדר בציור, איך תעזור לך לרחוץ ולחתל אותו כשתחזרו הביתה, ועוד. אמרי לה שבית היולדות אינו מקום לילדות, אבל היא תוכל לבוא לבקר אותך ואת התינוק אחרי שתנוחו מהלידה, והיא גם תעזור לכם לאסוף את החפצים של התינוק כשיגיע הרגע ותוכלו לחזור הביתה.
אני יודעת שקשה מאד לעמוד מול ביתך הדומעת ולומר לה "לא" אבל מרגע שיהיה בבית תינוק תצטרכי יותר ויותר לומר לה זאת, מעצם חוסר היכולת שלך להתפנות בכל רגע לגחמותיה. זה בלתי נמנע, וגם לא מזיק בהכרח, ללמוד לדחות סיפוקים. נסי תמיד לחפש הצעה חלופית במקום מה שהיא מבקשת, שתסיח את דעתה ותענה על הצורך באופן מתאים יותר ונכון עבורה ועבורך גם יחד.
שיהיה בידים מלאות ובקלות!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   לאוריתצפי 19:30 08/04/2008
אכן מאד קשה לי להגיד לה לא, במיוחד כאשר מדובר במשהו כל כך רגשי - הרצון שלה להיות איתנו.
תודה על התשובה התומכת.

צפי




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו