צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  שינוי בהתנהגות אצל בת 2רומי 10:15 08/04/2008
שלום רב,
בתי בת שנתיים ושלושה חודשים. בתי נולדה עם מום מסויים ונאלצה לעבור מס' ניתוחים במהלך השנה הראשונה לחייה. עד אז בתי היתה ילדה נוחה מאוד, ממושמעת, ישנה במיטתה לבדה, ישבה בעגלה ושיתפה פעולה בכל דבר. מאז הניתוח האחרון הבחנתי בשינויים אצל הילדה. הילדה לא נרדמת ללא מגע של כף ידי, לאחרונה לא מוכנה להירדם במיטתה ועלי להרדימה במיטתי ולאחר מכן להעבירה, עד לא מזמן לא מצצה מוצץ מלבד בלילה, והיום מבקשת את המוצץ רוב שעות היום, גם בגן מדווחים לי שהיא בוכה מידי פעם ומבקשת מוצץ, לא מוכנה להישאר עם אף אחד מבני המשפחה, מבקשת על הידיים, רודפת אחרי אפילו למקלחת ..... בקיצור, תלותית, בכיינית, מפונקת, עקשנית ולא קלה בכלל.
יש לציין, כי מאז הניתוח האחרון, על הילדה להגיע לביקורת בביה"ח לעיתים רחוקות מאוד, וגם אז עושה רושם שאין היא זוכרת את המקום.
במהלך השנה האחרונה אנו משתדלים לשמח את הילדה עד כמה שאפשר. לחשוף אותה לבילויים, למשחקיות, לילדים אחרים, למסיבות וכו' על מנת להשכיח לה את התקופה הקשה של הניתוחים והטיפולים הפולשניים הרבים שעברה בשנה הראשונה לחייה.
שאלתי היא: מה עושים על מנת לשפר את המצב ?

תודה מראש וחג שמח,
אמא של רומי.
   שיגרה זה מצויןאורית גודקאר, פסיכולוגית 15:54 08/04/2008
רומי שלום,
קשה לגדל ילד שנאלץ לחוות ניתוחים כואבים בגיל כה רך - גם לביתך בוודאי לא פשוט, והיא שואלת את עצמה מדוע מכאיבים לה, ועוד מי שנראים כאלו שצריכים להגן עליה. זה באמת קורע לב ולא פשוט. אני מניחה שמכאן ברור מדוע אתם מנסים לעטוף אותה באהבה, פינוקים ואירועים מיוחדים ומהנים.
מצד שני, עבור ילדה צעירה יותר דווקא דבקות בשיגרה, ללא חריגות יוצאות דופן, ושמירה על טקסים קבועים סביב הדברים הפשוטים והיומיומיים היא המקנה בטחון ורוגע. כל יציאה מהשגרה עשויה לסמן עבורה ניתוח חדש שאולי מגיע, וכל פיצוי שאתם מציעים לה מחזק את החרדה שלה מפני מה שיבוא יחד איתו - אולי עוד כאב? אולי עוד ניתוק מהשיגרה לבית חולים ולניתוח?
מה שאני מציעה לכם זה לא להרבות בפינוקים ובהפתעות, אלא לשמור ככל הניתן על שגרת חיים ועל טקסים סביב קימה בבוקר, יציאה לגן ופרידה שם, חזרה הבית, עיסוקי פנאי מאד פשוטים כמו ביקר בגן השעשועים או אירוח חברים ובני משפחה קרובים, וטקסי שינה קבועים בשעות קבועות. ככל שתישמר השיגרה תשוב לביתך התחושה שהיא בטוחה מפני התערבויות מכאיבות חדשות, שהיא ילדה ככל הילדים, ולא צפוי להגיח מעבר לפינה משהו מאיים ולא ידוע חדש.
מאחלת לכם בריאות טובה והרבה שגרה מבורכת!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו