צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  עיזרי לירותם 15:00 08/04/2008
שלום רב,
יש לי שני ילדים מקסימים "הגדולה בת שנה ו8 חודשים והקטנצ'יק בן חודשיים.בתקופה האחרונה ביתי משתתחת על הרצפה כשהיא לא מקבלת את מבוקשה. אני מנסה להתעלם מההתנהגות הזאת אבל זה לא הולך לי במיוחד כשאנחנו בגינה . ומצד שני אני מפחדת שהיא תחוש דחויה בשל ההתעלמות וחוסר היחס שאני מפגינה כלפיה ,ועוד אחרי שנולד לה אח קטן וחלק מתשומת הלב עברה אליו(היא גם הנכדה הראשונה משני הצדדים).
שאלה נוספת, אני מאוד פגועה מביתי בכך שהיא מעדיפה את בעלי, את הסבים והסבתות וכן את האחים שלנו על פני כאשר אנחנו בחברה . אני מנסה בכל זמן אפשרי להקדיש לה זמן איכות וכשאנחנו לבד היא משתוללת איתי משחקת ונהנת(חשוב לציין, שאני איתה בבית רוב היום היא בגן עד 12 בצהריים), האם זה נורמאלי שילד יתנהג באופן זה ?
תודה רבה על העזרה
   שנים קטנטניםאורית גודקאר, פסיכולוגית 16:06 08/04/2008
רותם שלום,
אי אפשר היה להתעלם מהקול שלך המבקש עזרה. ואז ראיתי בני כמה החבר'ה שלך והבנתי עד כמה בקשת העזרה יכולה להיות קריטית - מאד לא פשוט, שני פצפונים כאלו!
אני מניחה ששמעת את הביטוי "גיל שנתיים הנורא", וככל הנראה ביתך ה"גדולה" באמת מתחילה את השלב בו היא דורת עצמאות, זכות בחירה ויותר שליטה על חייה. ביחד עם הצטרפות האח הטרי זה עשוי להיות מאד לא פשוט.
נדמה לי שהיחס שהיא זקוקה לו טוב לו שיבוא בתגובה לדברים טובים ולא בתגובה ל"הצגות" והתפרצויות זעם, אז הרגישי טוב כשאת מתעלמת מהתנהגות כזו, ונסי להתייחס אליה ביתר תשומת לב ברגעים הטובים שלה, כשהיא רגועה, שמחה, פועלת היטב. כל התייחסות מחזקת להתנהגות כזו תרחיק ותדלל את ההתנהגויות המציקות. זיכרי שמדובר בתהליך ארוך ודרושה סבלנות! אל תתיאשי, זה משתפר עם הזמן ועם העקביות שלכם.
כאילו בלי קשר, אבל עם הרבה הרבה קשר, את מציינת שבתקופה זו היא מעדיפה אחרים על פניך, וזה מעליב. ייתכן שהיא חשה שאת לא פנויה ועל כן היא "מקדימה תרופה למכה" וממהרת להודיע לך שגם היא לא פנויה אליך. אולי היא באמת בתקופה בה נכון לה להניח לך ולתינוק לבד ולהיות עם אחרים. ילדים מגלים העדפות משתנות לאחד ההורים, וזה עובר תקופות עם הזמן. ייתכן גם שבגלל שאת איתה יותר, ואת משמיעה איסורים והגבלות היא מעדיפה את מי שפחות מגביל. זה נורמלי לגמרי, כמעט כל הורה ידווח על תקופות כאלו, היי סבלנית, ודעי שהחיים עם ילדים דינמיים ומשתנים במהירות.
מקווה שעזרתי,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   הולדת אחמיקי 08:10 09/04/2008
מצטרפת גם לבקשת עזרה בנושא זה

בני בן שנתיים ו-10 חודשים.נגמל בלי הרבה בעיות מעשיית צרכים (רק בלילה שמים לו עדיין חיתול)
לפני 3 חודשים נולד אחיו הקטן ומאז יש לו רגרסייה עצומה בעשיית פיפי.כל הזמן בורח לו במכנסיים
אנחנו כבר אובדי עיצות.
אשמח להערות והארות בנושא זה
המון תודה :-)
   גמילה ונסיגותאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:10 15/04/2008
מיקי שלום,
הפרטים שמסרת מציירים תמונה חלקית של תגובה רגשית מקובלת, שעדיין אינה דורשת התערבות מקצועית טיפולית, לטעמי. בדרך כלל העניין חולף מעצמו אם פשוט מניחים לילד, ללא הערות רבות, ובענייניות רבה ככל האפשר כש"בורח" לו. ייתכן שזמן אישי שלו עם אמא, כשאבא מטפל בתינוק, על בסיס קבוע כלשהו (פעמיים בשבוע, לפחות) יביא הקלה מהירה יותר. ייתכן שהוא חש שמוקד תשומת הלב עבר ממנו והרטבת המכנסיים היא דרך מהירה להזעיק אתכם אליו במהירות ובכל מצב.
אם אתם חשים שהמצב בלתי נסבל, ממליצה לפנות לפסיכולוגית התפתחותית או פסיכולוגית ילדים לכמה פגישות ייעוץ, בהם יתאפשר להרחיב את היריעה ולקבל תמונה מקיפה יותר על המשפחה ועל הילד, כדי להציע הצעות ממוקדות יותר.
בהצלחה, וחג שמח,
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו