צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ברור ששניהם, אבל מה באמת יותר גרוע?מירית 12:07 10/04/2008
היי אורית
יש ויכוח שחוזר על עצמו ביני לבין בעלי במצבי כאוס בבית. קצת רקע: שלושה מקסימים, בני שש, שלוש, ובת שנה וחצי. מקסימים מקסימים, אבל רעשניים, אנרגטיים (מדי), צווחים ותובעניים.
אני במצבי כאוס והתפרעות בבית מרימה את הקול ו"נובחת" עליהם:
"קום, תרים את מה שזרקת ותעלה מיד למקלחת!!!" משתדלת להישאר תמיד עניינית ומדי פעם כושלת ומתבלת במירמור סטייל: "למה אתה אף פעם... נמאס... תקשיב לי כבר.. וכיוב'"
בעלי לעומת זאת נוקט בטקטיקת היאוש הכוללת מורת רוח בקול רם מרעשנותם של הילדים, קיטור ורטינה עליהם בגוף שלישי: "איזה ילדים קולניים יש לנו...לא נראה לי שיש עוד הורים שעוברים את מה שאנחנו...איזה ילד היסטרי...איזו תינוקת צווחנית.. אני לא יכול לחיות ברעש הזה..."
והכל נאמר בשיא המרמור וביאוש אמיתי. באמת שקשה לו.
אני מפצירה לו שישמור את הדברים בבטן ולא יקטר בפניהם ומצידי שיעשה את בפניי כשילכו לישון. אפילו מעדיפה שיצרח עליהם וישאר ענייני ולא יפגין מורת רוח ויאוש.
הוא מבלי לחשוב ישר משיב אש ומתגונן וטוען שהצעקות שלי נוראיות ומזיקות יותר. אני כמובן חושבת ההיפך.
אחרי ימים שהוא מיואש מהבלאגן בבית, אני ממש נרתעת ממנו ומרגישה שאבא מיואש ורוטן זה הדבר הכי פחות סקסי בעולם. אני ממש מרגישה איך אני נדבקת ביאוש שלו ולא מתחשק לי להיות שנייה במחיצתו.

סליחה על האורך, מקווה שתוכלי לעזור ולתת איזו שהיא תובנה בעניין מלבד לפסוק ביננו מי יותר...
תודה ויום מקסים.
   תחרות?אורית גודקאר, פסיכולוגית 09:18 15/04/2008
שלום מירית,
שמעתי בכאב איך את ובנזוגך מפנים אנרגיה למקום שמכאיב לשניכם וגם לילדים - מי "יותר גרוע"... הדינמיקה הזו קורית הרבה בתקופות כה לחוצות כמו בזמן גידול ילדים בגיל הרך. נסו להיחלץ לרגע מהכעס והייאוש שאוחז בכם, וכוונו את עצמכם לחשיבה בכיוון אחר - מה מקשה על בנהזוג שלי, מעמיס עליו ומביא אותו למצבי קצה? מה אני יכול/ה לעשות למענו/ה כדי למנוע ממנו להגיע לשם? נסי לדבר איתו לא בשפה "מחנכת" ומקתנת, אלא מתוך נקיטת עמדה של אחריות אישית על חלקך, הבנה לקושי שלי, והבעת נכונות ליתר התחשבות ופעולה אקטיבית מצידך כדי לעזור לו לא להגיע למצבים של איבוד שליטה וכעס. נסי להציע לו איך את מתקנת את מה שלא מוצא חן בעיניך בעצמך, והימנעי ככל הניתן מניסיון לתקן אחרים (שמגרעותיהם הרי קלות בהרבה לתיקון!!! מי כמוני יודעת). מה שחשוב הוא לא מי פחות מזיק, אלא איך שניכם יחד שורדים תקופות קשות של לחץ משפחתי שאופייני להורות בשלביםה אלו, כשנדמה שתיכף הבית עולה על גדותיו מרעש, מהומה ורגשות סוערים. זיכרו, זו תקופה קשה, אבל היא חולפת, וככל שתוכלו לעזור זו לזו בתקופה זו היא תחלוף בצורה טובה וקלה יותר. המטרה היא לחזק אחת את השני, ולנסות להימנע מהערות שעשויות להתקבל כביקורת. התחילו בבקשה בנטילת אחריות אישית איש על מעשיו הוא, ותיקון עצמי.
מקווה שעזרתי. במידה ותרגישו שצריך יד מושטת לעזרה בצורה ממשית יותר, אנא מצאו כתובת לייעוץ פנים אל פנים, בתקופות כאלו מבט אוהד ומישהו שיחלץ אתכם מתקיעות יכולים להיות לא יסלאו בפז.
חג שמח,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   וואוו אורית, איזו תשובה מקסימה ומחכימה.מירית 14:29 15/04/2008
תודה שהארת והערת אותי. פתאום קלטתי שהנזק האמיתי זה שאנחנו מתווכחים ביננו וממעירים אחד לשני ואף רבים בשל כך וכל זאת מול הילדים.
אני ארפה ממנו ואנסה לעשות כמיטב יכולתי לעזור לו.
נשיקות וחג שמח!
מירית




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו