צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  ילד אצילימדאגת 01:18 18/04/2008
היי אורית חג שמח,
בני בן שלוש ושמונה ילד מאוד דומיננטי כריזמטי ומאוד אינטיליגנט (לא אני אמרתי) אתמול הא סיפר לי שיש ילד בגן שתמיד מתחיל איתו בהצקות בדחיפות עד שהוא מגן על עצמו בדחיפה משלו ובסוף תמיד כועסים עליו (על בני) סיפרתי את זה היום לגננת ןהיא אמרה לי, כן בדיוק היום דיברנו על זה שיש לך בן אצילי, הוא אף פעם לא מלשין על אף אחד, תמיד פותר קונפליקטים בכוחות עצמו. והיא הוסיפה שיש עם זה בעיה משום שהוא לא מתלונן, ילדים מתלוננים והרבה פעמים מופנים נגדו חצים שלא ראוי שהא יקבל. עכשיו- נניח שאני שמה את ההתמודדת של הגננת בצד. אני עדיין מרגישה עצב שהוא לא מספר אני מעודדת אותו לספר לי על מה שעבר עליו ומבקשת שיגיד אם קרה משהו לרוב הא מספר אבל באיחור. היום לשם הדגמה מיד אחרי שהגננת סיפרה לי היינו בחוץ וילדה מהגן התחילה להכות אותו נמרצות, לא זכרתי את שמה אז רק צעקתי די ואז הא החזיר לה מכה , היא עשתה דרמה שלמה וההורים שלה עשו דרמה אף הם למרות שהיא יזמה את הארוע (חלילה אני לא מעודדת מכות) והוא בשלו המשיך לשחק בזמן שהיא מתרחקת עם הוריה המגוננים, מיבבת. הרגשתי ממש רע שלא אמרתי להם "היא התחילה" וכו ובעצם נתתי לו לספוג האשמה לא באמת מוצדקת האם אני צריכה ללמד אותו להלשין או לספר "שהוא זה שהתחיל?" אני וגם האיש כ"כ לא אנשים כאלה.
תודה מראש
   האם ילדינו יכולים להיות שונים מאתנו?אורית גודקאר, פסיכולוגית 20:28 22/04/2008
שלום מודאגת,
הפנייה שלך מסתתרת שאלה עקרונית וגדולה, עד כמה ילדינו יכולים להיות אחרים מאתנו, ואיך הם לומדים התנהגויות מורכבות. בעיני, התשובה ברורה - הם מחקים את מה שהם רואים, וזאת ללא קשר למה שאנחנו מציעים להם לעשות או מה שאנחו אומרים להם לעשות... כלומר, הם יחקו התנהגויות שהם רואים גם אם נבקש, נציע, נלחץ להתנהג אחרת, ולכן קשה לי להאמין שהוא יתנהג אחרת.
עדיין אפשר ורצוי לבקש מהגננת להתחשב בדפוס ההתנהגות שלו ולא לתת לו לשלם בלעדית את המחיר. אפשר לנסות לשוחח ביניכם, ההורים על המשמעות של ההתנהגות הזו בלשבילכם, מה היא משרתת ומה אולי המחיר שלה כפי שאתם רואים על עצמכם. אם מדובר במשהו בעל משמעות לחיים אז אפשר אולי לחשוב איך אתם משנים את ההתנהגות שלכם. רק אחר כך אפשר לנסות לשנות את ההתנהגות של בנכם.
בהצלחה וחג שמח!
אורית
www.hebpsy.net/orit
   אורית תודה, אבלמדאגת 10:30 23/04/2008
האם את רואה אלמנט בייתי בדפוס הזה?
   בייתי=בעייתימדאגת 10:31 23/04/2008
   התנהגות עם רווחים ומחיריםאורית גודקאר, פסיכולוגית 17:41 23/04/2008
שלום מודאגת,
אני מתקשה לפסוק בצורה חד משמעית בנוגע להתנהגות כזו ולומר שהיא רק בעייתית או רק מצוינת - יש מחיר לניסיון להתמודד לבד ולאי שיתוף, ויש גם רווח. יש מחיר להיסמכות על מבוגרים בפתרון מצבים חברתיים, ויש גם רווח.
נדמה לי שצריך להפריד בין מה שקורה מול הגננת, שמתייגת את התנהגותו כבעייתית, ובין מה שקורה לכם. אם חשוב לכם לדעת יתר על עולמו הפנימי, לשמוע אותו משתף אתכם - התחילו ההיפך, שתפו אתם אותו. כל יום העלו בדעתכם משהו אחד מאירועי היום שאפשר ונכון לשתף את בנכם, ונהגו כך בהתמדה למשך זמן מה. המודל של שיתוף והתחלקות יוליד גם אצלו יותר נכונות להתחלק בחוויותיו עם הזמן. זו עבודה סבלנית וארוכה, אבל היא משתלמת. אם חשוב לכם לדעת מה הוא מרגיש, תצטרכו אתם לספר לו איך אתם מרגישים.
מקווה שהבהרתי,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   הבהרת בהחלט המון תודהמדאגת 21:41 23/04/2008




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו