צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  גמילה - בן 3 ולא מוכן להיפרד מהחיתולענבל 15:09 28/04/2008
שלום רב,
בני היום בן 3 שנים וחודשיים. לפני כ 7 חודשים ניסינו להיכנס לתהליך גמילה שנכשל קשות. הוא הסכים לשים חיתול אבל לא הסכים לשבת בסיר או בישבנון ורצה לעשות רק בתחתונים. כעבור חודשיים (גם של ייעוץ מקצועי), החזרנו את החיתול וחיכינו לאביב הקרוב.
כיום הוא עדיין לא מוכן להיפרד מהחיתול. בכל פעם שאני מציעה לו לשים תחתונים הוא מסרב ורוצה רק חיתול.

מה לעשות? אנחנו לא רוצים לשים לו תחתונים בכוח, ומצד שני הוא כבר גדול ואמור לעשות סימנים של גמילה...
איך לגרום לו לוותר על החיתול בדרך נעימה?

ד"א - הוא כבר מומחה בכל הספרים והקלטות בנושא, כבר נתנו פיפיפרסים, קישטנו את הסיר והחלפנו ישבנונים, סיפרנו סיפורים בשירותים, ושמנו סיר בסלון :-)

תודה מראש,
ענבל.
   שכנועאורית גודקאר, פסיכולוגית 17:54 04/05/2008
שלום ענבל,
המצב שאת מתארת אינו נדיר כלל וכלל - ילדים רבים מרגישים שאין כל דחיפה וצורך להיפרד מהטיטול, והם זקוקים לדרבון מצידנו.
בעיני, אין מדובר במשימה שיש עליה תגמול ממשי - גם את לא מקבלת פיפיפרס, הרי.גם הספרים והקלטות לא תמיד מתקשרים להם לצורך לעשות את הדבר עצמו בעצמם... לכן לא מפתיע אותי שזה לא שכנע אותו. אני לא בטוחה שיש כאן דרך נעימה - צריך להיות שכנוע עמוק שלכם שאי ויתור על הטיטול משמעו פגיעה רצינית בגדילה של בנכם, שזה פוגע בדימוי העצמי שלו כמי שמסוגל להתמודד עם תסכול שתואם לגילו בכל מובן שהוא (הרי הוא יכול פיזית לעמוד בזה בלי קושי). החוויה של "הצלחתי" נמנעת ממנו וזה משבש מאד את כל ההתפתחות התקינה שלו בשאר תחומי החיים! לכן חשוב מאד שתציבו לו את הדרישה באופן חד משמעי, שאינו בהכרח נעים - החיים אינם תמיד משימות נעימות וכייפיות, וצריך לדעת לעמוד גם בדברים שאינם נעימים.
אם אתם מוצאים שקשה לכם לגייס את הנחישות הפנימית הנדרשת חשוב מאד שתפנו במהרה ליעוץ, על מנת לא להסתבך עוד יותר ולייצר מצב שיהיה קשה אחר כך להיפטר ממנו. אין מקום לשאננות, לצערי ראיתי כבר ילדים שעלו עם קשיים כאלו לבית הספר, ילדים נבונים ותקינים בכל מובן התפתחותי שהתקשו מאד לעבור בשלום את הגמילה.
בהצלחה!
אורית
www/hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו