צור קשר פורומים חנות אינדקס פוסטפרטום הצילו צירים מאמרים חדשים ראשי
פסיכולוגיית ילדים
מנהל/ת הפורום: אורית גודקאר
  מעבר דירה וגןנטע 11:22 06/05/2008
שלום רב,
אנו נמצאים לפני מעבר דירה ב- 1 ביוני. בני בן שנה חמישה חודשים, כרגע נמצא בגן ועתיד לעבור לגן באזור המגורים החדש.
אני בהתלבטות מתי וכיצד חהתנהל עם מעברים אלו.
מצד אחד אני חוששת שמעבר דירה ביחד עם מעבר לגן חדש יהיה קשה מדי וחשבתי על "לסחוב" עם הגן הנוכחי כמה שבועות נוספים עד יולי, (מה גם שמעציב קצת להוציא את הילד מהגן בדיוק לפני חגיגות סוף השנה בגן עם החברים שלו :-)). מצד שני- נטל הנסיעות בהחלט יהיה קשה והגננת בגן החדש תומכת במעבר במקביל בטענה שמנסיון בגיל הזה, במיוחד לילדי גן, הוא מעבר קל יחסית.
מה הצעד הנכון ביותר לדעתך?
תודה
   התמודדות עם מעבריםאורית גודקאר, פסיכולוגית 09:43 07/05/2008
נטע שלום,
ברכות לדירה החדשה, והרבה איחולים למעבר קל ונטול מתחים ככל הניתן.
אני נוטה להשיאר את בנך בגן הנוכחי עד לפרידה הטבעית של סיום השנה, כדי שירגיש שהוא סוגר פרק לפני שהוא עובר לגן חדש. בנוסף, כניסה והסתגלות לגן ואז שובב הפסקה ארוכה מאד בגלל חופשת הקיץ נראית לי עומס מיותר בתקופה עתירת לחצים. יחד עם זאת, את מכירה טוב יותר את בנך - האם הוא ילד שמסתגל בקלות לשינויים או שמעברים קשים לו מאד? ילד שמתקשה במעברים מצריך מאתנו ההורים יותר מאמץ והתגייסות. גם השיקול הפרקטי משמעותי כאן - אם הגן רחוק מהדירה החדשה ויצריך נסיעות קשות בשעות השיא, יתתכן שהאפשרות התיאורטית לשמור על המשכיות כלל לא באה בחשבון... תמיד צריך לעשות אתה אפשרי ולא את האידיאלי (-:
שוב בהצלחה במעבר,
אורית
www.hebpsy.net/orit
   מעבריםנטע 15:07 11/05/2008
אורית שלום רב ותודה על התגובה המהירה :-)

בהמשך לתשובתך- מדובר על מעבר אל מושב מחוץ לעיר. אני מניחה שהנסיעות הן אפשריות במחיר של 40 דקות נסיעה כל כיוון בימים לא עמוסים. אם אגיע למסקנה שלמשוך עד סוף השנה זהו הדבר הטוב ביותר בשביל להקל על בני אז אעשה מאמץ לספוג את הנסיעות הללו.
אך רציתי להוסיף לגבי עניין ההמשכיות- כנראה שבכל מקרה לא תהיה לבני חופשה ארוכה באוגוסט כיוון שבגן החדש מתקיימת פעילות בחודש זה במסגרת "קייטנה" -הווה אומר- פעילות שוטפת של הגן- אולי רק עם צוות מצומצם, תלוי במספר הילדים שיצטרפו.
לעניין יכולת להתמודד עם שינויים- בני נמצא באותו גן מאז שהיה תינוק כך שלא התמודדנו עם שינויים מסוג זה עד כה. באופן כללי אוכל לומר שהוא ילד נוח והתמודד מצוין שם שינויים כמו הרגלי שינה, אוכל וכו'.
מהי התייחסתוך לגבי מעבר לבית חדש וגן חדש באותה תקופה? האם גם הגיל צעיר של שנה ומחשיה חודשים הדבר עלול להיות טראומתי?
מה דעתך?
תודה נעמה
   מעבריםאורית גודקאר, פסיכולוגית 15:33 14/05/2008
נטע שלום,
נסיעות של ארבעים דקות נשמעות לי ארוכות מידי! בהמשך, גם התיאור שלך את יכולת ההסתגלות של בנך לשינויים (וזה לא חייב להיות מעבר מסגרת חינוכית, זה יכול להיות אפילו מעבר משמיכת קיץ לחורף או התחלת אכילת מוצקים) טובה ופשוטה. לכן הייתי מנסה לערוך מסיבת פרידה בגן הנוכחי (יחד עם הגננת בגן או אם זה לא אפשרי, להזמין אליכם הביתה לשעה את כל ילדי הגן למסיבת פרידה מאד פשוטה) ולעבור לגן החדש.
שינוי משמעותי כזה של מעבר סביבה חדשה וגן חדש יכול לזעזע את המערכת כולה, אבל זה לא אומר שזה טראומטי או שזה נורא. גם למבוגרים נדרש זמן הסתגלות עד שמרגישים בבית במקום חדש, ופשוט צריך לנסות לשמור ככל הניתן על שיגרה ומוכרות גם במקום החדש (החפצים מהחדר שלו, הצעצועים באמבטיה שלו, וכדומה).
בהצלחה!
אורית
www.hebpsy.net/orit




שיווק באינטרנט   ניוזלטר דיוור אלקטרוני   בניית אתרים   תקנון ותנאי שימוש © כל הזכויות שמורות לאמנות הלידה  יצירת קשר   מנשא לתינוק   מצאי דולה   מי אנחנו